۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان باید در افق ۴ ساله ساخته شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان باید در افق ۴ ساله ساخته شود

اصفهان - قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی ما این است که در یک افق چهارساله باید بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان تولید وساخته شود.

علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در طرح جهش تولید  مسکن بخشی از تولیدات در داخل شهرها و برخی در بافت فرسوده قرار خواهد داشت، اظهار کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام در طرح جهش تولید و تأمین مسکن پالایش و احراز شرایط متقاضیان آغاز شده است و نیازسنجی و تأمین زمین در شهرهای مختلف نیز انجام می شود.

وی افزود: افق سالانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان اصفهان تولید حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی است اما پیش‌بینی ما این است که در یک افق چهارساله باید بیش از  ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان تولید شود. 

۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد سهم استان اصفهان در طرح ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه برنامه این استان در طرح نهضت ملی مسکن معادل ۵.۷ درصد نسبت به کشور است، بیان کرد: طرح بزرگ و ملی تولید مسکن باهدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور در دست اجراست که سهم استان اصفهان  ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر در کل استان اصفهان برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کردند که از این میان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان واجد شرایط دریافت مسکن هستند.

بیشترین آمار ثبت نامی مسکن مربوط به شهر جدید بهارستان بود
قاری قرآن با اشاره به اینکه متقاضیان و ساکنان شهر اصفهان باید از میان واحدهای پیش بینی شده در شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر انتخاب کنند، تاکید کرد: بیشترین آمار ثبت نامی در سطح استان به شهر جدید بهارستان اختصاص داشته است. 

کد خبر: ۱۲۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha