۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
سامانه گرمسیری کرمانشاه تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود
استاندار کرمانشاه:

سامانه گرمسیری کرمانشاه تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: با اهتمام ویژه دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از سامانه گرمسیری خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست بررسی و پیگیری تکمیل طرح سامانه گرمسیری اظهار کرد: این طرح بزرگ رونق و شکوفایی اقتصادی چشمگیری را در منطقه ایجاد خواهد کرد که افزایش ٣۵٠ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش این سامانه در کرمانشاه مصداق بارز این رشد است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از خواسته ها و مطالبات استان و مردم پاوه بهره مندی از مزایای این طرح توسعه ای و عمرانی است گفت: ثبت جهانی اورامانات نیز فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت های ویژه گردشگری منطقه و سدهای سامانه گرمسیری است.

بازوند با تأکید بر اینکه شعاع اثربخشی طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای باید شامل مناطق اجرای پروژه نیز شود، گفت: برای پاوه ١٠ میلیون مترمکعب تخصیص آب گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه اجرای طرح های آبزی پروری در سد های سامانه های گرمسیری را از دیگر طرح های درخواستی استان برای رونق منطقه ذکر کرد و گفت: هماهنگی های لازم با شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور، محیط زیست و شیلات انجام شده و با تحقق این مهم در سد هیروی و داریان زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه مردم نیز ایجاد می شود.

وی در ادامه گفت: با تکمیل طرح بزرگ سامانه گرمسیری ٩ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی در حد فاصل قصرشیرین تا نفت شهر و سومار آبی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: با اهتمام ویژه دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از سامانه گرمسیری خواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha