۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
افتتاح ۸۸ باجه بانکی روستایی پست بانک در دولت سیزدهم
مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد

افتتاح ۸۸ باجه بانکی روستایی پست بانک در دولت سیزدهم

شیری، مدیرعامل پست بانک ایران با تشریح اقدامات صد روزه این بانک در دولت سیزدهم گفت: یکی از اقدامات افتتاح ۸۸ باجه بانکی روستایی و رونمایی از پنج خدمت جدید در این باجه‌ها بوده است.

به گزارش بازار، بهزاد شیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: این بانک در سال ۷۴ با عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به عنوان بانکدار خرد حوزه روستایی تعیین شد و در سال ۸۲ به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی به خدمات رسانی خود ادامه داد.

وی افزود: این بانک تنها بانکی است که مجری انحصاری خدمات مالی در اتحادیه جهانی پست است و امسال در ارزیابی وبگاه‌ها در دولت الکترونیک رتبه نهم و سال گذشته به لحاظ ارائه اطلاعات عمومی استانداردهای شفافیت رتبه سوم را کسب کرد.

مدیر عامل پست بانک ایران گفت: ۵۱ درصد این بانک دولتی، حدود ۲۶ درصد متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی و حدود ۲۳ درصد هم متعلق به سهام عدالت است.

شیری افزود: این بانک ۴۰۳ شعبه در مراکز شهرها و استان‌ها و ۵ هزار و ۷۴۰ باجه بانکی روستایی دارد و تقریبا هر شعبه دارای ۲۵ باجه روستایی است.

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: از سال ۹۷ تا ۳۰ آبان امسال این بانک تسهیلاتی معادل ۲۵ هزار میلیارد ریال به فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۱۹۵ هزار میلیارد ریال به فعالان حوزه روستایی داده است.

وی در ادامه به اقدامات مهم این بانک همزمان با صد روز نخست فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: رونمایی از ۸۸ باجه بانکی روستایی، افزایش تامین مالی خرد به ۶۲ هزار نفر، رونمایی از ۵ خدمت جدید در باجه‌های بانکی روستایی، تقدیر از استعدادهای درخشان و برترین‌های کنکور سال ۱۴۰۰، پیاده سازی ۶۶ طرح عملیاتی برای بانکداری دیجیتال و افزایش تعداد خودپردازها و کاربران اینترنت بانک از مهمترین اقدامات این بانک بوده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha