۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
 اصول اولیه آپارتمان سازی در کلانشهرها رعایت نمی‌شود
مدیر مسکن بنیاد مستضعفان:

اصول اولیه آپارتمان سازی در کلانشهرها رعایت نمی‌شود

بیضایی، مدیر مسکن بنیاد مستضعفان از عدم رعایت اصول اولیه آپارتمان سازی در کشور انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه هنوز شاخصه های یک زندگی شهری برای خانوارها تعریف نشده تا مبتنی بر آن برنامه ریزی کنیم.

به گزارش بازار، فرهاد بیضایی مدیر مسکن بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در حال حاضر با این وضعیت جمعیت، امکان ساخت مسکن یک طبقه و حیاط دار نیست گفت: البته این معضل فقط مختص تهران نیست و در شهرهای دیگر نیز وجود دارد و همه نقاط در حال تبدیل شدن به آپارتمان هستند.

وی از عدم رعایت اصول اولیه آپارتمان سازی در کشور انتقاد و اظهارکرد: متاسفانه هنوز شاخصه های یک زندگی شهری برای خانوارها تعریف نشده تا مبتنی بر آن برنامه ریزی کنیم.
مدیر مسکن بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در ساخت مسکن، نیاز واحد به تهویه، نور و فضای باز مورد توجه قرار نمی گیرد گفت: آپارتمان سازی در دوره پهلوی مانند برج سامان با رعایت اصول معماری همراه بوده و نور و تهویه نیز کاملاً متناسب با شرایط واحد و مهندسی شده انجام گرفته است.

بیضایی با تأکید بر اینکه ساخت یک تعداد واحد مسکونی در سال هیچ اصالتی ندارد گفت: مسئله و هدفگذاری اصلی این نیست بلکه هدفگذاری اصلی، سهم مسکن در سبد هزینه خانوار است.

وی کج کارکردی های حوزه مسکن را عامل عدم تناسب قیمت مسکن با درآمد خانوارها دانست و افزود: رفع این مشکل نیازمند اصلاح کارکردهای بازار از طریق اصلاح نظام مالیاتی و شفاف سازی است.

مدیر مسکن بنیاد مستضعفان در رادیو گفت وگو تأکید کرد: زمینه حضور همه افرادی که می توانند در حوزه مسکن کارکردی داشته باشند اعم از انبوه سازان، تعاونی سازان، اجازه نشین ها، مالکان و شرکت های حرفه ای برای ارائه خدمات پس از فروش باید فراهم شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha