۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
میانگین تولید محصول از هر هکتار زمین زراعی در قزوین از ۳.۵ تن افزایش می‌یابد
با اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی؛

میانگین تولید محصول از هر هکتار زمین زراعی در قزوین از ۳.۵ تن افزایش می‌یابد

قزوین- نمایند مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: از هر هکتار زمین کشاورزی در قزوین به صورت میانگین ۳.۵ تن محصول برداشت می‌شود که با اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی باید این معدل تولید را چند برابر کنیم.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ترویج مهاجرت معکوس جزو برنامه‌های اقتصادی مهم مجلس یازدهم است، اظهار داشت: تحقق مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان از شهر به روستا در گرو اجرای طرح پایدارسازی درآمدهای کشاورزی است.

وی فاصله درآمدی ایجادشده بین اهالی روستاها و شهرها را غیرقابل خواند و افزود: بازگشت روستاها به جایگاه اصیل در حوزه تولید و اشتغال دستور کار مهم همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی است و در همین راستا طرح پایدارسازی درآمدهای کشاورزی به دنبال تثبیت و افزایش درآمد کشاورزان و زارعین روستایی است.

محمدبیگی با اشاره به معضل خام‌فروشی محصولات اولیه کشاورزی و باغی ادامه داد: بنابراین یکی از ابعاد مهم طرح مذکور ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات روستایی در کنار زمین‌های کشاورزی و باغ‌هاست که با خریداری تضمینی محصولات باغداران و زارعین جلوی ضرر و زیان‌های فصلی آنها را می‌گیرد.

وی یادآور شد: البته تثبیت درآمدها گام نخست اجرای این طرح است و هدف اصلی طرح این است که درآمد روستاییان از فعالیت کشاورزی به مرور افزایش پیدا کند که با توجه ارزش افزوده موجود در صنایع تبدیلی و تکمیلی این مهم به راحتی قابلیت تحقق دارد.

این نماینده مجلس توسعه مهارت‌آموزی را یکی دیگر از ابعاد اجرای طرح پایدارسازی درآمدهای کشاورزی دانست و گفت: در این زمینه به ورود جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز داریم تا طرح‌های مهارت‌افزایی را برای کشاورزان سنتی اجرا کند تا راندمان تولید محصول در هر قطعه زمین افزایش یابد.

محمدبیگی اضافه کرد: در حال حاضر در هر هکتار زمین کشاورزی به صورت میانگین ۳.۵ تن محصول برداشت می‌شود که با اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و مهارت‌آموزی باید این معدل تولید را چند برابر کنیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha