۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
تدوین برنامه چهارساله پیشرفت و توزیع متوازن امکانات در کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تدوین برنامه چهارساله پیشرفت و توزیع متوازن امکانات در کشور

همدان- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه چهارساله پیشرفت و توزیع متوازن امکانات در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، اشتغال و صادرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین شامگاه پنج شنبه در یادواره ۷۵۰ شهید اصناف و فعالین اقتصادی استان همدان که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه مسئولیت داشتن در نظام جمهوری اسلامی کاری بسیار خطیر است، گفت: شما فعالان اقتصادی وظیفه وجدانی خود را انجام می‌دهید و با وجدان کار را خوب و بی عیب پیش می برید.

وزیر صمت در دولت سیزدهم با بیان اینکه مشکلات زیادی در بازار وجود دارد و مسائلی سال ها انباشته شده اند اما علی رغم این موضوع، ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در کشور را باید هوشمندانه دید و با قدرت مسائل را پیگیری کرد، گفت: بدین سان، مشکلات قابل حل هستند.

وی در این خصوص به وضعیت فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در مورد تامین ورق فولاد اقداماتی انجام شد و روش عرضه تلفیقی را در بورس ابداع کردیم.

فاطمی امین با بیان اینکه با اجرای این روش، هفته گذشته یک شرکت فولادی ۳۰۰ هزار تن فولاد عرضه کرد که این اقدام باعث شد قیمت ورق فولاد از ۲۱ هزار تومان به ۱۹ هزار تومان کاهش پیدا کند و سهمیه بندی هم از بین رفت، گفت: با این روندشاهد از بین رفتن سهمیه بندی، دو قیمتی شدن، کمبود، فساد و رانت بوده و شاهد تزریق مناسب محصول به بازار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در وزارت صمت از اوایل شهریورماه پروژه ای مطالعاتی را شروع کرده ایم که در آن تمامی شهرستان های کشور دیده می شوند، گفت: در این طرح، برای هر شهربرنامه سرمایه گذاری، اشتغال و صادرات را که تا ۴ سال آینده باید اجرا شود تعیین می کنیم.

فاطمی امین با اشاره به اینکه در این برنامه تمامی ظرفیت های شهرستان های کشور به لحاظ زیرساخت هایی چون زیرساخت های صنفی، تجاری و معدن مشخص می شود، یادآور شد: از نمایندگان مجلس، نخبگان، اندیشکده ها، افراد صاحبنظر در این طرح استفاده و تا پایان سال آن را نهایی خواهیم کرد.

وزیر صمت در این خصوص از تدوین برنامه چهارساله در جهت پیشرفت و توزیع متوازن امکانات کشور خبر داد و افزود: این برنامه با نگاه به تمامی ظرفیت های شهرستان های کشور به انجام خواهد رسید و مبنای عمل ما در چهار سال آینده خواهد شد تا مشخص شود در این سال ها باید چه قدم هایی برداشت تا آن اهداف مدنظرمان محقق شود.

فاطمی امین در این راستا خواستار همکاری افراد صاحبنظر در استان های کشور شد و گفت: این برنامه تدوین شده و مبنای عمل ما در چهار سال آینده برای دستیابی به پیشرفت و توزیع متوازن امکانات کشور در همه شهرستان ها از جمله شهرستان های استان همدان خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha