۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
دست اخلال گران از بازار بورس قطع می‌شود
رئیس اداره پیشگیری از جرایم اقتصادی قوه قضائیه:

دست اخلال گران از بازار بورس قطع می‌شود

رئیس اداره پیشگیری از جرایم اقتصادی قوه قضائیه گفت: ما علاوه بر مجازات اصلی به دنبال مجازات تبعی نیز هستیم تا دست افرادی که در بازار اختلال ایجاد می کنند از بازار قطع شده و نتوانند وارد بازار شوند.

به گزارش بازار، علی اسکندری شهرکی رئیس اداره پیشگیری از جرایم اقتصادی قوه قضائیه به مهم ترین موضوعات مطرح شده در جلسات پیشین قوه قضائیه و جریان رسیدگی به سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره و اظهارکرد: تاکید رئیس دستگاه قضا از ابتدا بر این بوده که ما در حوزه بازار سرمایه از جرایمی صحبت می کنیم که اموال و دارایی های مردم را تحت تأثیر قرار می دهند.

وی با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه بر لزوم وضع قوانین صحیح که نهایتاً به نفع مردم تمام شود افزود: در قانون مجازات هایی از جنس حبس درجه پنج و شش و هفت و جرایمی وجود دارد که شاید خیلی حقوق از دست رفته ی زیان دیدگان را برطرف نمی کند.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم اقتصادی قوه قضائیه یادآورشد: قوه قضائیه یک تفاهم نامه ای با سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد کرده مبنی بر اینکه مجازات مربوط به حوزه سازمان بورس و اوراق بهادار بازدارندگی خود را پیدا کند.

اسکندری شهرکی با تأکید بر اینکه قوانین مربوط به جرایم باید به نحوی عمل کنند که عدالت مورد نظر برای حفظ منافع مردم رعایت شود افزود: ما علاوه بر مجازات اصلی به دنبال مجازات تبعی نیز هستیم تا دست افرادی که در بازار اختلال ایجاد می کنند از بازار قطع شود و نتوانند وارد بازار شوند.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم اقتصادی قوه قضائیه با بیان اینکه مجلس هم در این راستا مصوباتی داشته گفت: قوه قضائیه نیز با همکاری سازمان بورس این مسائل را پیگیری می کند.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha