۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
صادرات ایران به کشورهای همسایه ۲ برابر می شود
معاون وزیر امور خارجه:

صادرات ایران به کشورهای همسایه ۲ برابر می شود

رشت- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: افزایش دو برابری صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صفری ظهر پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان گیلان با اشاره به اینکه افزایش دو برابری صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه طی چهارسال از جمله برنامه های دولت سیزدهم است، گفت: حضور و عضویت در اجلاس شانگهای به توسعه صادرات کمک می کند.

وی با بیان اینکه ایران پتانسیل‌های زیادی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آسیای میانه و همسایه دارد، افزود: کریدورهای تجاری و صادراتی برای ما اهمیت زیادی دارد و باید آن را به جدید پیگیر باشیم.

وی با عنوان اینکه کریدور چابهار - زاهدان و خط ریلی انزلی - کاسپین باید تکمیل شود، گفت: همچنین برای تردد با آسیای مرکزی نیازمند واگن ریلی هستم.

صفری اولویت اصلی دولت را خنثی سازی تحریم ها ذکر کرد.

اسداله عباسی استاندار گیلان نیز تکمیل راه آهن رشت - آستارا را از جمله نیازها بیان کرد و گفت: برای تکمیل این مسیر باید تامین اعتبار صورت گیرد.

وی فعال سازی بازارچه مرزی آستارا را از دیگر درخواست ذکر کرد و گفت: این بازارچه تقریبا تعطییل شده و فعال سازی آن ضروری است.

استاندار گیلان بر لزوم استانداردسازی محصولات و کاهش خام فروشی آن تاکید کرد.

کد خبر: ۱۲۲٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha