۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
بررسی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس
اختلاف فاحش حقوق اساتید دانشگاه آزاد و دولتی

بررسی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس

تعدادی از نمایندگان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص مطالبات خود با اعضای کمیسیون آموزش مجلس دیدار کردند که مهمترین آن اختلاف فاحش حقوق اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی است.

بازار؛ گروه ایران: روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۴ تعدادی از نمایندگان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، با تعیین وقت قبلی، جلسه ای در خصوص مطالبات خود با اعضای کمیسیون آموزش مجلس داشتند.

در این دیدار، ابتدا بیژن عبدالکریمی با نگاهی نقادانه نسبت به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هیات‌ رئیسه دانشگاه آزاد با نیروی انسانی خود که بیشتر رویکرد تنبیهی دارد.  

در این دیدار که در محل کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد عبدالکریمی با ابراز تاسف درباره وضعیت  دانشگاه آزاد، گفت: بهبود روابط بین مسئولان سازمان با نیروی انسانی شدند از الزمات اولیه حل مشکل دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بازوهای مهم تولید علم است و مسائل دانشگاه آزاد باید یک‌مشکل ملی محسوب شود و  تمامی اصحاب سیاست برای رفع مشکلات آن باید عزم جدی داشته باشند.

توجیحات فرافکنانه مبتنی بر اساسنامه
لیلا حاجی آقایی، عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد  نیز  درباره این دیدار گفت: در سخنان خود ضعف های اساسنامه، بخشنامه الفبا وظلم آشکاری که طبق مفاد بخشنامه، به هیات علمی وارد می شود را توضیح دادم.

 وی گفت: توجیهات فرافکنانه مبتنی بر مشکلات اساسنامه ای قابل پذیرش نیست و زمان آن رسیده که شورای انقلاب فرهنگی و مجلس در جهت اصلاح اساسنامه کوشش جدی داشته باشند وخواستار رفع  مشکلات معیشتی بشوند.

وی همچنین افزود: متاسفانه خشمی فراگیر در میان نیروی انسانی این دانشگاه حاکم است زیر دچار رنج معیشتی هستند و این می تواند هشداری مبنی بر نافرمانی مدنی باشد.

تقاضای تذکر به رئیس دانشگاه آزاد
صادق واعظی، یکی دیگر از اساتید، نیز با اظهار گله مندی پیرامون جذب نیروهای انقلابی و ارزشی از اعضای کمیسیون آموزش خواستند که به دکتر طهرانچی تذکر دهند که به این مرزبندی بی منطق پایان داده و با ارائه مستنداتی از فیش های حقوقی دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد به مقایسه آن ها پرداختند.

 به گزارش بازار حقوق  اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد حدود نصف حقوق اساتید دانشگاه های دولتی است و اعضا و کارکنان دانشگاه آزاد در پایان سال گذشته  در نامه ای به دفتر رئیس مجلس خواستار  برابری حقوق و مزایای برابر اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد با دانشگا های دولتی بودند و نسبت به شرایط نامناسب این دانشگاه اعتراضاتی را مطرح کرده بودند. در نامه این استادان، همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه دولتی، ساماندهی شخصیت حقوقی و اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، منظور کردن ردیف بودجه دولتی برای دانشگاه آزاد اسلامی و اعمال افزایش ۵۰ درصدی حقوق سال ۱۳۹۹ مصوب هیأت محترم امنا مورد توجه و در خواست قرار گرفته بود.

دانشگاه آزاد اگر پول برای پرداخت حقوق هیات علمی و کارمندان ندارد، چرا هر ساله سامانه ساجد فراخوان برای جذب هیات علمی می دهد؟

شکوفه آقابیگی نیز یکی دیگر حاضرین در کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وجود اینکه اگر پول برای پرداخت حقوق هیات علمی و کارمندان نیست، چرا هر ساله سامانه ساجد فراخوان برای جذب هیات علمی می دهد؟
از طرف دیگر، اگر تعداد دانشجو کم شده است درعوض ساخت و سازها در دانشگاه بسیار کاهش  داشته و در اکثر واحد ها ساخت سازی وجود ندارد، در حالیکه قبلا" هزینه زیادی صرف ساخت و ساز می شد.

سعید قناعتی نیز در  راستای وضع بد معیشتی، برخوردهای سلبی و تهدیدی  دکتر طهرانچی صحبت کرد و  محمد حسین پرکره، مسئول سایت اطلاعات روز، نیز با مستنداتی به سوءمدیریت دکتر طهرانچی اشاراتی منتقدانه داشتند.

در پایان، دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش با پذیرش به حق مطالبات  کارکنان دانشگاه آزاد، قول همکاری داده و همچنین تمایل به ترتیب دادن جلسه ای برای دیدار و مذاکره نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر طهرانچی را  اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه حیدری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در موضع دفاع از وضعیت دانشگاه بر صبوری و درک شرایط  تاکید کرد. نکاتی که تازه نبود و دردی از جامعه عملی  را که به نوعی هم گرفتار معیشت هستند و هم شاهد تبعیض را دوا نمی کرد.

مهدی اسماعیلی دیگر عضو کمیسیون آموزش، نیز با دقت بر مطالبات کارکنان دانشگاه آزاد قول مساعدت‌ و همکاری دادند.

روح الله متفکر آزاد عضو هئیت رئیسه مجلس نیز، با بیان همدلانه مبتنی بر فهم نازل بودن سطح حقوق و دستمزد تقاضای درخواست کتبی مطالبات را داشته تا در کمیسیون های مربوطه با نمایندگان به شور بگذارند.

کد خبر: ۱۲۲٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • زهرا IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      4 1
      ای کاش کسی به داد دل مابرسه.....فقرتوی کارکنان دانشکاه ازاد حکمفرماشده...‌حقوق های ما از سطح فقر پایین تره با ۲۰ سال سابقه کار ومدرک فوق لیسانس ۷ میلیون حکممه
    • علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 13
      سلام.حقوق دانشگاه آزاد خیلی خیلی خوب همطراز دیگر سازمان هاست.این ناسپاسی وناشکری است.باتشکر
    • احمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      2 1
      متاسفانه تیم مدیریی فعلی دانشگاه ازاد، بسیار ضعیف بوده و دانشگاه را به ویرانی کشانیده اند. خدا به فریاد دانشجویان برسد.
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 10
      باز دانشگاه آزاد کمش ۲۰میلیون هست ولی فرهنگیان چی ۵و۶ میلیون!!!کجا ی دنیا این ظلم به حال معلم هست ،بگین کجا؟
    • استاد دانشگاه آزاد IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 1
      ان شالله که خروجی مثبت داشته باشد
    • استاد CH ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      5 0
      با سلام. امیدوارم آقایون زودتر فکر کنند. حداقلش به همون نسبت افزایش حقوق معلمان حقوق اساتید دانشگاه آزاد هم بالا بره و طرح های بیخود و مسخره الف و ب هم لغو بشه... خداییش ظلم بسه دیگه.