۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
رتبه هفتم ترکیه در حمل و نقل هوایی مسافری در سال ۲۰۲۰
آناتولی اعلام کرد؛

رتبه هفتم ترکیه در حمل و نقل هوایی مسافری در سال ۲۰۲۰

ترکیه از لحاظ تعداد مسافران هوایی جا به جا شده در سال ۲۰۲۰، رتبه هفتم جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، خبرگزاری آناتولی ترکیه، با انتشار گزارشی به مناسبت روز ملی هوانوردی در این کشور مدعی شد که ترکیه از لحاظ تعداد مسافران هوایی جا به جا شده در سال ۲۰۲۰، رتبه هفتم جهان و رتبه دوم اروپا است. 

به نوشته آناتولی، بر اساس داده‌های موجود، در حال حاضر، پروازهای خارجی از ترکیه به ۳۳۵ مقصد در ۱۲۸ کشور جهان در حال انجام است. این درحالی است که در سال ۲۰۰۳ پروازهای خارجی این کشور فقط به ۶۰ نقطه در ۵۰ کشور جهان انجام می‌شد که با این حساب، ترکیه اکنون در صدر کشورهای دارای بزرگترین شبکه پروازی در جهان قرار دارد.

همچنین تعداد پروازهای داخلی نیز از هفت مرکز به ۵۶ نقطه ترکیه افزایش یافته است. این درحالی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی پروازهای داخلی تنها از دو مرکز به ۲۶ نقطه کشور ترکیه صورت می‌گرفت.

ترکیه با افتتاح فرودگاه بین‌المللی «استانبول» در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ وارد دوره جدیدی در این عرصه شد. فرودگاه استانبول سال گذشته در اروپا از لحاظ تعداد مسافران در رتبه نخست قرار گرفت.

به گفته مقامات مربوطه ترکیه، سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این عرصه ادامه دارد. روند ساخت فرودگاه‌های ریزه، آرتوین و توکات نیز طی روزهای آینده به پایان می‌رسد. قرار است پیش از پایان سال جاری، فرودگاه‌های مذکور به بهره‌برداری برسد.

از سوی دیگر تلاش‌ها برای ساخت فرودگاه‌های استان یوزگات و بایبورت-گوموشخانه نیز ادامه داشته و فرودگاه چوکوراوا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین، فرودگاه استان توکات نیز که ظرفیت تردد دو میلیون مسافر را دارد، در ابتدای سال ۲۰۲۲ افتتاح خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha