۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
ایتالیا مصمم و علاقمند به رشد تعاملات با ایران

ایتالیا مصمم و علاقمند به رشد تعاملات با ایران

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ ایتالیا گفت: روابط تهران و رم همواره عاری از تنش بوده و ارتباطات خوب و سازنده‌ای بین دو کشور وجود دارد.

به گزارش بازار، جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران با محمود احمدی بیغش؛ رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-ایتالیا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

احمدی بیغش رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-ایتالیا با اشاره به سابقه دوستی و مراوادت دیرینه میان دو کشور، گفت: روابط ایران و ایتالیا طی سالیان متمادی مبتنی بر ظرفیت‌های فراوان همکاری و عمدتا دوستانه و سازنده بوده است.

وی در همین راستا افزود: تعاملات دوستانه و تاریخی دو کشور همواره مسیر مراودات را هموار کرده و فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری بهتری را به وجود آورده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – ایتالیا با اشاره به دیدار وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: خوشبختانه همکاری‌های دو کشور در مسیر صحیحی قرار گرفته و گفتگوهای مشورتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جریان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت بیش از پیش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف شد و تصریح کرد: امیدواریم شاهد افزایش رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور در چارچوب منافع، علائق مشترک و ایجاد نقشه راه همکاری در بخش‌های مختلف به ویژه بخش پارلمانی باشیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی مناسبات پارلمانی بین دو کشور را مهم در روابط دو جانبه دانست و ابراز کرد: گسترش همکاری‌های پارلمانی، مقدمه مراودات هرچه بیشتر میان مردم دو کشور خواهد بود.

محمود احمدی بیغش با تقدیر از اقدام ایتالیا در ارسال یک میلیون دوز واکسن استرازنکا به ایران، گفت: روابط تهران و رم همواره عاری از تنش بوده و ارتباطات خوب و سازنده ای بین دو کشور وجود دارد.

با توجه به تحریم‌ها مراودات ایران و ایتالیا تا حد ممکن تسهیل شده است
جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران نیز در ادامه این دیدار روابط دو کشور را رو به رشد دانست و افزود: دیرینگی همکاری‌ها و مناسبات دو کشور در طول سالیان متمادی حائزاهمیت بوده است و ایتالیا برای افزایش حجم تجارت بین ایران و ایتالیا مصمم و علاقمند به رشد تعاملات است.

سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به همکاری دو بانک ایتالیایی با ایران، گفت: ایتالیا همکاری و ارتباط خود را با ایران حفظ کرده و امیدوار است، با توجه به تحریم‌ها مراودات تا حد ممکن تسهیل شده و مشکلات اقتصادی و تجاری فیمابین مرتفع گردد.

وی افزود: ضرورت دارد تا برای تقویت بیش از پیش روابط دو کشور از ابزار دیپلماسی سیاسی، پارلمانی و فرهنگی بهره گرفته شود.

جوزپه پرونه همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین شرکت‌های ایتالیایی و طرف‌های ایرانی را مورد توجه قرار داد و همکاری در حوزه اقتصادی و تجاری دو کشور را حائز اهمیت دانست.

در این دیدار سید علی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت و زهرا شیخی مبارکه نماینده مردم اصفهان و ورزنه نیز حضور داشتند که با توجه به مباحث مطروحه به طرح دیدگاه خود پرداختند.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha