۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: امسال ۱۵ میلیارد تومان خط اعتباری ویژه در حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان با هدف توسعه زیست بوم فناوری اختصاص یافته است.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیست و دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان در گرامیداشت هفته پژوهش با مشارکت ۱۰ مرکز نوآوری، چهل شرکت فعال در پارک علم و فناوری، ۲۰ دستگاه اجرایی و هشت دانشگاه در حال برگزاری است که توانمندی های پژوهشی و فناوری استان در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: در کنار بررسی چالش‌های حوزه فناوری و پژوهش استان در قالب این نمایشگاه سعی و تلاشمان بر این است تا از محصولات جدید رونمایی کرده و تجلیلی را از برترین‌های این حوزه داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت‌های ۹ ماه اخیر پارک علم و فناوری را یادآور شد و گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده ۱۵ میلیارد تومان خط اعتباری ویژه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تخصیص یافته تا شاهد تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری استان باشیم.

راه اندازی شبکه فن بازار در استان
ابراهیم‌پور افزود: در قالب تفاهمنامه‌ ملی سعی کردیم تا نسبت به راه‌اندازی شبکه فن‌بازار در استان اقدام کنیم که در این زمینه با حمایت‌های استانداری اردبیل سعی بر این است تا زمینه و مقدمات راه‌اندازی شبکه فن‌بازار در استان فراهم آید که به زودی این تفاهمنامه به امضا خواهد رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در این بخش از ظرفیت این شبکه استفاده کرده و بتوانند با تولید محصولات متنوع علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات آن را به کشورهای آسیای میانه انجام دهند.

ابراهیم‌پور موضوع تجاری سازی را در این راستا یادآور شد و اضافه کرد: ساختمان پارک علم و فناوری در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در حال احداث است که از طریق منابع ملی اعتبار این پروژه تأمین می شود.

ساختمان پارک علم و فناوری ۲۰ درصد پیشرفت داشته است
وی پیشرفت ساختمان پارک علم و فناوری را ۲۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با تأمین بودجه سرعت اجرای این پروژه را شاهد باشیم تا هر چه سریعتر استان اردبیل صاحب یک ساختمان مناسب پارک علم و فناوری باشد.

ابراهیم‌پور از احداث کارخانه نوآوری در استان خبر داد و بیان کرد:‌ قرار بود در دو بخش تعمیر، تجهیز و احداث کارخانه منابعی اختصاص یابد که به دلیل ضرورت کار ما از مسئولان کشوری خواستیم تا بودجه کامل را برای تأسیس این کارخانه اختصاص دهند تا در سال‌های آینده تعمیر و تجهیز آن نیز به انجام برسد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این کارخانه در هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین در شهرک الهیه در حال اجراست که پیشرفت آن هم اکنون ۴۰ درصد است.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور هفت میلیارد تومان اعتبار برای احداث کارخانه نوآوری استان اختصاص یافته که با راه‌اندازی آن زنجیره زیست بوم فناوری استان تکمیل خواهد شد.

تلاش برای جذب بودجه ۱۷.۵ میلیارد تومانی سال جاری
وی حمایت همه‌جانبه از فعالان این بخش و پرداخت تسهیلات کم بهره را یادآور شد و گفت: سه میلیارد تومان از طریق صندوق پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده و قرار شده یک میلیارد تومان نیز منابع اعتباری از طریق معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اختصاص یابد تا با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در حوزه فناوری های جدید بتوانیم طرح‌های این حوزه را پشتیبانی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: در بخش فناوری ما برگشت اعتبار نداریم و تمام سعی و تلاشمان بر این است تا بودجه ۱۷.۵ میلیارد تومانی امسال را تا صد درصد جذب و هزینه‌کرد آن را در بخش پژوهشی شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۲۲٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha