۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۳
واردات خودرو اجتناب‌ناپذیر است
کارشناس بازار خودرو:

واردات خودرو اجتناب‌ناپذیر است

کارشناس بازار خودرو ضمن ناشدنی خواندنِ طرح مجلس برای واردات خودرو در عین حال تاکید کرد که درپیِ افت تولید خودروسازان داخلی، واردات خودرو امری الزامی است.

به گزارش بازار، کریمی سنجری در خصوص اینکه چرا طرح واردات خودروی خارجی به مجلس بازگشته است، گفت: این طرح با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون صنایع نهایی شد و به شورا رفت.

وی در عین حال این طرح را اینگونه توصیف کرد: این طرح چندان قوی نیست و فرقی به حال وضعیت بازار خودرو ندارد و کمکی نمی کند.

سنجری همچنین به ایرادات ناظر بر این طرح اشاره کرد و افزود: شخصا به ایراد جدید واقف نیستم ولی تا جایی که اطلاع دارم نماینده شورای نگهبان در جلسات کمیسیون حضور داشت.

این کارشناس بازار خودرو گفت: واردات خودرو در مقابل صادرات قطعه و خودرو [میسر نیست] حتی اگر در شرایطی بودیم که می توانستیم صادرات انجام دهیم، این کار اثر بخش نبود.

سنجری در عین حال صادرات قطعات را به قدری ندانست که بخواهیم در قبال آن واردات داشته باشیم؛ ضمن اینکه اگر در شرایطی هم بودیم که می توانستیم صادرات انجام دهیم، باید یادآوری کرد که یکی از مشکلات التهاب آفرین در بازار خودروی ما، عدم توازن میان عرضه و تقاضاست.

وی ادامه داد: اگر توان صادراتی هم وجود داشت، باز از عرضه در داخل باید کم می کردیم و در سبد صادرات قرار می دادیم؛ ضمن اینکه طرح مذکور قابل اجرا نیست.

سنجر ممنوی تاکید کرد رقم صادراتی نیز به عدد عجیب و غریبی نخواهد رسید که بخواهیم بر اساسِ آن واردات خودرو داشته باشیم.

وی معتقد است دولت بر اساس کمبود ارزی در یکی دو سال گذشته واردات را ممنوع کرد ولی شرایط کنونی و افتِ عرضه شرکت های خودروساز داخلی این لزام را ایجاد می کند که میزان قابل توجهی خودرو وارد شود.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha