۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
گرانی و بیکاری کمر خانواده‌ها را شکسته است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گرانی و بیکاری کمر خانواده‌ها را شکسته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از عملکرد رییس سازمان برنامه و بودجه و برخی اعضای کابینه دولت نسبت به شکل گیری مشایی‌ها و فریدون‌های دولت سیزدهم هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(سه شنبه ۱۶آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو، خطاب به رییس جمهور، گفت: امروز با شما بی پرده سخن خواهم گفت و حرف دل مردم را بی‌واسطه بیان می‌کنم، ابتدا بابت اقدام به ابقاء استاندار محبوب و قابل استان کرمان جناب آقای زینی‌وند تشکر می‌نمایم و به مردم حوزه انتخابیه‌ام عرض می‌کنم در پی صحبت با رییس جمهور، ایشان چند روزی است دستور داده‌اند تا به مشکلات شما رسیدگی ویژه کند. امیدوارم وزرا و مسئولان دستور رییس جمهور را زیر پا نگذارند و تا یک ماه به آنها فرصت می‌دهم.

وزیر راه رستم این کار نیست
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم می‌گویند برای ما اصلاح طلب و اصولگرا معنا ندارد، آنچه معنا دارد جمهوری اسلامی ایران و رهبری و ارزش‌های این مرز و بوم است. همه دولت‌ها و وزرا متعلق به این کشور هستند اینکه هر دولت تقصیر را به گردن دولت دیگری می‌اندازد پذیرفتنی نیست، مگر روسای جمهور و کابینه آنها، طی سال‌های گذشته از خارج وارد شده‌اند مگر نه اینکه از فیلتر دستگاه‌های نظارتی عبور و تاییدیه گرفته‌اند، چرا بعد از مدتی همه را جاسوس، دشمن، وابسته به بیگانه و دشمن ملت و کشور معرفی و به حراج می‌گذارید؟

وی تصریح کرد: مردم می‌گویند وزیر راه رستم این کار نیست، وقتی هر روز شاهد تجمع و اعتراض در حوزه‌های مرتبط از جمله پرسنل بازنشسته هواپیمایی جمهوری اسلامی با بیش از ۲ هزار ایثارگر هستیم و هیچ توجهی به آنان نمی‌شود چه پاسخی دارید؟ وقتی وزارت راه توان انجام ۴۵ کیلومتر راه بین شهر بابک و هرات را ندارد و ۱۲ سال به طول انجامیده است و مکرر مردم بخاطر از دست دادن عزیزانشان داغدار می‌شوند این چه وزیر و وزارتخانه‌ای است؟ مردم روستاها پایه‌های اصلی نظام هستند اما وقتی راه مناسب ندارند، حق ندارند اعتراض کنند؟

رضاحسینی قطب آبادی خاطرنشان کرد: رییس سازمان برنامه و بودجه مناسب این جایگاه نیست، کسی که مکرر آیه یاس می‌خواند، نداریم، نیست و نمی‌شود چگونه می‌خواهد مردم را امیدوار به آینده کند؟ این گره‌ها برای کیست؟ ایشان را مرخص کنید.

وزیر نفت قدرت مدیریت بر شرکت ملی گاز استان کرمان را ندارد
وی خطاب به رییس جمهور، اظهار کرد: وزیر نفت قدرت مدیریت بر شرکت ملی گاز و مدیرعامل گاز قدرت مدیریت بر گاز استان کرمان را ندارد، هر چه ما برای جلب سرمایه‌گذاران و حل مشکل گاز روستاها اقدام می‌کنیم آقایان به باد می‌دهند.

رضاحسینی قطب آبادی عنوان کرد: آقای دولت مشکل فرهنگیان عزیز و معلمان را چه در بحث استخدام، چه تبدیل وضعیت، چه مطالبات حل کنید نگذارید پایه‌های آموزش و پرورش بی‌انگیزه و خیلی از نظام ناراضی شوند.

وی افزود: آقای وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان و دامداران مورد بی‌مهری هستند، حوزه انتخابیه با مشکل مواجه است شما کجا هستید بیایید و به داد این اقشار زحمتکش برسید، دستشان به جایی بند نیست، دارند ورشکسته می‌شوند و نسبت به شما بدبین. عشایر سخت کوش را دریابید، اگر فکری نکنید آسیب خواهید دید.  

رضاحسینی قطب آبادی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: کجای شهر بابک هستید که صدایتان قطع می‌شود و ارتباط با شما مقدور نیست؟ آیا مشکل مردم را می‌دانید؟

وی افزود: وظیفه دولت ایجاد شغل است که کاری نمی‌کند، ما نمایندگان هم که تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذار و بخش خصوصی را هدایت تا شغلی و اقتصادی شکوفا شود دستگاه‌های دولتی کمتر همراهی و بعضا سنگ‌اندازی هم می‌کنند.

رضاحسینی قطب آبادی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور آیا می‌دانید سن اعتیاد و فساد تا چه حد پایین آمده است؟ آیا می‌دانید چقدر از مردم شب‌ها سر به بالین می‌گذارند و گرسنه‌اند؟ آیا می‌دانید آمار سرقت چقدر افزایش یافته است؟ گرانی و بیکاری کمر خانواده‌ها را شکسته و جوانان را پیر کرده است، چه فکری دارید؟ آیا می‌دانید عده‌ای به نام شما و ستادهای شما در شهرستان‌ها جولان می‌دهند، ما ها را تهدید و چوب لای چرخ می‌گذارند مسئولان و دلسوزان را تهدید و به نام شما وعده تغییر و تحول می‌دهند؟ اگر واقعا یاران شما هستند که باید گفت دارند اختلاف و دو دستگی ایجاد می‌کنند، اگر نیستند از دستگاه‌های امنیتی بخواهید آنان را شناسایی و وفق قانون برخورد کنند.  

وی افزود: مراقب باشید مشایی‌ها و فریدون‌های دولت شما در حال شکل‌گیری است به کابینه بگویید با مجلس مشورت کند ما خیر و صلاح شما را می‌خواهیم. برخی از وزرا توان حل مشکلات راه، آب، برق، دامداری، کشاورزی، ارتباطات و ... را ندارند. چرا به فکر مردم نیستید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: امروز مشکل اقتصادی، گرانی، زمین‌گیر شدن مردم و عدم توان برنامه‌ریزی برای فردای خود ناشی از آن است که خلاف دستور خدا و قرآن عمل کردیم، ربا و نزول را وارد اقتصاد اسلامی کردیم، بانک‌ها حد را گذرانده و سودهای کلان و جریمه‌ها با پول مردم، ملت را بیچاره کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آقای رییس جمهور تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی حوزه صنعت و معدن شهر بابک وظیفه کیست؟ نگرانی خانواده‌ها و این عزیزان جدی است.

وی افزود: بهداشت و درمان مختص شهرهای بزرگ شده است، پزشک متخصص در حوزه انتخابیه نداریم، مردم برای یک درمان باید راهی شهرستان‌های بزرگ شوند یا سرازیر به پایتخت. به تقسیم پزشکان اعتراض داریم و خواهان عدالت در این کار و نیاز به برخی متخصصان ضرورت دارد و مطالبه جدی مردم است.

رضاحسینی قطب آبادی گفت: وزیر نیرو مشکل آب شرب روستاهای ما همچنان باقی است، وظیفه می‌دانم از سربازان گمنان امام زمان(عج) علی‌الخصوص در استان کرمان قدردانی نمایم که قریب به یکسال و نیم گذشته در همه جا به ما مشاوره دادند در جهت حل مشکلات مردم، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مردانه پای کار آمدند. درود خدا بر شما. همچنین سازمان اطلاعات سپاه که ما را در رسیدن به آرامش در حوزه‌های کارگری و تولیدی همراهی و یاری نمودند. خسته نباشید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: مردم شریف شهر بابک، قبلا هم بارها گفته‌ام تنها راه برون رفت از مشکلات شهرستان و حرکت رو به جلو وحدت و کار است و کار. فقط اختلاف است که کشور و مردم شهرستان را بیچاره کرده است. مراقب باشید فریب نخورید، وحدت رمز پیروزی است. بحمدالله طی یکسال و نیم گذشته کارهای بزرگی انجام داده‌ایم و این راه را ادامه خواهیم داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: خداوندا تو را سپاس که در این برهه از زمان توفیق خدمت به این بنده خود ارزانی داشته‌این نماینده مردم در مجلس دهم خداوندا طول عمر با عزت و برکت به رهبر بزرگ انقلاب اسلامی عطاء فرما.

کد خبر: ۱۲۲٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha