۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
 ۱۰۰ هزار تن انبارداری مدرن مرکبات در مازندران ایجاد شده است
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

۱۰۰ هزار تن انبارداری مدرن مرکبات در مازندران ایجاد شده است

ساری- ایزدی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید ۲.۷ میلیون تن مرکبات گفت: ۱۰۰ هزار تن ظرفیت انبارداری مدرن در استان ایجاد شده است.

هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان در فصل برداشت مبنی بر قیمت منطقی فروش افزود: آبان و آذرماه فصل برداشت مرکبات به شمار می رود و در این فصل شاهد کاهش نسبی قیمت ها هستیم.

وی به باغداران توصیه کرد تا بخشی از میوه ها را برای زمان های پرمصرف از جمله شب یلدا ذخیره سازی کنند تا تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود.

وی درباره ظرفیت انبارداری با اشاره به خدمات فنی و کارشناسی، گفت: آب درمانی با آب ولرم سبب ماندگاری و انبارداری پرتقال تامسون تا سه ماه خواهد شد و قابلیت نگهداری نارنگی ها را یکماه افزایش می دهد.

ایزدی برتاکید بر شرایط مناسب انبار از نظر رطوبت، تهویه و سرمایش را برای نگهداری و انبارداری مرکبات و درباره مکانیزاسیون انبارها گفت: ۱۰۰ هزار تن انبارداری مدرن در استان در روماک گستر ایجاد شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر بسیاری از باغداران برای انبارداری مرکبات به پایانه مرکبات استان مرکبات مراجعه می کنند.

وی درباره ذخیره سازی مرکبات برای شب عید نیز گفت: قیمت گذاری سبب می شود تا در فروش محصول با نرخ مناسب تاثیرگذار باشد و به رونق بازار کمک می کند. 

کد خبر: ۱۲۱٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha