استارت‌آپ‌ها تعیین کننده شکوفایی آینده یک کشور هستند| اشتغال زایی با گسترش استارت‌آپ‌ها
مشاور نوآوری و کارآفرینی در گفتگو با بازار:

استارت‌آپ‌ها تعیین کننده شکوفایی آینده یک کشور هستند| اشتغال زایی با گسترش استارت‌آپ‌ها

الوین ترنر، مشاور نوآوری و کارآفرینی براین باور است دسترسی به مربیان با تجربه و طرح های تشویقی مالی دولت از جمله راهکارها برای حمایت از اکوسیستم نوآوری است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: استارت آپ ها و اکوسیستم نوآوری بخش از اقتصاد کشورها را تشکیل می دهند؛ چراکه افراد متخصص و ایده پردازی را شامل می شود که توانسته اند ایده ای را طراحی و محصولی را تولید و و روانه بازار کنند. محصولی که با استفاده از فناوریهای روز دنیا می تواند در توسعه و پیشبرد اقتصادی کشورها نقش موثری داشته باشد.

در حالی که این کسب وکارهای نوپا در  مسیر خود با چالشهایی هم روبرو هستند. که البته در این میان نقش دولت ها در حمایت و برآورده کردن نیازهای آنها ازجمله تامین مالی وسرمایه گذاری در بخش های مختلف از مرحله اولیه راه اندازی یک استارت آپ تا عرضه محصول و همچنین برقراری  و ارتباط با بازرگانان و و تعامل با بازارهای فرامرزی، همینطور فراهم کردن بسترهایی برای فروش محصولات شان در بازار های بین المللی می تواند به رشد این اکوسیستم کمک کند.

 به این منظور برای آگاهی از اینکه برای حمایت از استارت آپ ها و اکوسیستم نوآوری باید چه اقداماتی  انجام شود و نحوه برخورد با آن از سوی دولتها چگونه باید باشد. خبرگزاری بازار گفتگویی با الوین ترنر، نویسنده کتاب «زامبی نباشید: چگونه شرکت های بزرگ، نوآوری پویا و رهبران نترس و افراد پرشور ایجاد می کنند»(فینالیست، جوایز کتاب تجاری ۲۰۲۱) و مشاور، مربی و دانشیار نوآوری و استراتژی و کارآفرینی، انجام داده، که متن گفتگو در ادامه آمده است.

  * در ابتدا بفرمایید، به نظر شما استارت آپ ها چه تاثیری در بهبود اقتصادی کشورها دارند؟
استارت‌آپ‌ ها به تعیین شکوفایی آینده یک کشور در ابعاد مختلف، مشارکت در تولید ناخالص داخلی، اشتغال، مراقبت‌های بهداشتی و توسعه مالکیت معنوی کمک می‌کنند. به طوری که تنها در سال گذشته در هند، ۴۷۰ هزار شغل توسط استارت آپ ها ایجاد شد.

 *دولت ها برای حمایت از اکوسیستم نوآوری چه استراتژی هایی باید انجام دهند؟
راهبردهای توسعه یک اکوسیستم نوآوری سالم به خوبی شناخته شده است که شامل ایجاد یک محیط نظارتی مناسب است. همکاری خصوصی و عمومی، طرح‌های مردمی که به شهروندان با هر زمینه اقتصادی اجازه می‌دهد ایده جدیدی را شروع کند. دسترسی به مربیان با تجربه؛ و طرح های تشویقی مالی دولت.

*در این رابطه باید پاسخ چه سوالاتی باید داده شود تا اکوسیستم نوآوری بتواند موفق شود؟
با این حال، همه اینها باید در چارچوب یک سوال بزرگتر انجام شود "ما می خواهیم به عنوان یک ملت چه کسی شویم؟" ارکان آینده شکوفایی ملی چه خواهد بود؟ آیا حوزه هایی از رهبری منطقه ای یا جهانی وجود دارد که می خواهیم پیشگام باشیم؟ بنابراین، امروز باید روی چه وابستگی هایی سرمایه گذاری کنیم؟ چه روندهای محلی، منطقه ای و جهانی در حال ظهور هستند که می توانند به مسیر ملی ما کمک کنند یا آن را تهدید کنند، و چگونه باید از طریق اکوسیستم استارت آپی که می خواهیم توسعه دهیم، به آنها واکنش نشان دهیم؟

کد خبر: ۱۲۱٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha