۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
خودروهای برقی نیم میلیون شغل در اروپا را تهدید می کند
نتیجه یک تحقیق در اروپا نشان داد

خودروهای برقی نیم میلیون شغل در اروپا را تهدید می کند

یک تحقیق در اروپا نشان می دهد که با برقی شدن خودروهای اروپا نیم میلیون شغل از دست خواهد رفت که کنترل آثار اجتماعی و اقتصادی آن سخت خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: انجمن اروپایی تامین کنندگان خودرو هشدار داده است که ۵۰۱۰۰۰ شغل در بخش خودرو به دلیل برنامه بروکسل برای ممنوعیت خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ در خطر است.

پیش از این یک گزارش دولت آلمان در سال گذشته هشدار داده بود  که ممکن است نزدیک به ۴۰۰ هزار شغل در آلمان به دلیل تغییر موتورهای احتراق داخلی از بین برود.

کمیسیون اروپا در سال جاری اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ میلادی ۱۰۰ درصد انتشار دی اکسید کربن از خودروهای جدید را حذف کند و این سیاست عملاً فروش وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را پس از این تاریخ ممنوع می کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط انجمن و نظرسنجی از ۱۰۰ شرکت، این بخش ممکن است یک سوم از این مشاغل را ۵ سال قبل از ممنوعیت مورد انتظار توقف تولید خودروهای بنزینی از دست بدهد که جبران  پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن را دشوار می کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط انجمن و نظرسنجی از ۱۰۰ شرکت، این بخش ممکن است یک سوم از این مشاغل را ۵ سال قبل از ممنوعیت مورد انتظار توقف تولید خودروهای بنزینی از دست بدهد که جبران  پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن را دشوار می کند

خودروهای برقی نیم میلیون شغل در اروپا را تهدید می کند

با این حال، نظرسنجی پرایس واترهاوس کوپرز و گزارش فایننشال تایمز نشان داد که روند تولید قطعات الکتریکی در این خودروها ممکن است به افزودن ۲۲۶هزار شغل جدید کمک کند و مجموع از دست دادن شغل مورد انتظار را به ۲۷۵ هزار کاهش دهد.

گفتنی است اتحادیه اروپا با تعیین ضرب الاجلی برای از رده خارج کردن موتورهای احتراقی و وادار کردن خودروسازان به پرداخت هزینه کربن، طرح کربن زدایی و حرکت به سوی انرژی سبز در اقتصاد این اتحادیه را به پیش می برد. هدف از تحقق این برنامه کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان ۵۵ درصد در سال ۲۰۳۰ است.

استانداردهای آلایندگی خودروها در اتحادیه اروپا، زمانی که در سال ۲۰۱۸ کاهش ۳۷.۵ درصدی دی اکسید کربن برای سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داد با مداخله شدید تولید کنندگان خودرو روبرو شد. انتظار می رود این طرح با کاهش ۶۰ درصد انتشار دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ و ۱۰۰ درصد آن در سال ۲۰۳۵ مورد بازنگری قرار گیرد.

اتحادیه اروپا قصد دارد به اولین منطقه بزرگ جهان که انتشار گاز دی اکسید کربن در آن تا سال ۲۰۵۰ به صفر می رسد، تبدیل شود.

بر اساس گزارش سازمان محیط زیست اروپا، خودروهای برقی حدود ۱۱ درصد از خودروهای جدید در اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می دهند که نسبت به سال قبل از آن  سه برابر شده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha