۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
مزایای کفپوش اپوکسی که باید بدانید

مزایای کفپوش اپوکسی که باید بدانید

برخی از فضاها نیاز به کفپوش های خاصی دارند. به عنوان مثال برای کفپوش فضاهای صنعتی باید از کفپوش های خاص بهره مند شد. کفپوش اپوکسی یک کفپوش مناسب برای فضاهای صنعتی است.

بازار; گروه صنعت: کفپوش ها می توانند برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرند اما برخی از فضاها نیاز به کفپوش های خاصی دارند. به عنوان مثال برای کفپوش فضاهای صنعتی باید از کفپوش های خاص بهره مند شد. کفپوش اپوکسی یک کفپوش مناسب برای فضاهای صنعتی است. این کفپوش ها علاوه بر اینکه کفپوش مقاوم شده و سختی هستند، از نظر زیبایی نیز می توانند گزینه مناسبی برای فضاسازی محیط های صنعتی باشند.

 محیط های صنعتی با توجه به نوع فعالیت می توانند با انواع مواد شیمیایی، مایعات و مواد لغزنده سر و کار داشته باشند. خوشبختانه کفپوش اپوکسی به گونه‌ ای طراحی شده که ضد لغزش بوده و امکان رفت و آمد راحت و بدون دردسر را در فضاهای صنعتی فراهم می کند.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی را با نام‌ های دیگری همچون کفپوش پلیمری و کفپوش رزینی نیز می شناسند. این کفپوش ها مخلوطی تشکیل شده از رزین و سخت کننده می باشند. جالب است بدانید که این کفپوش ها بر روی سایر متریال از جمله کاشی، چوب، بتن و دیگر کف های رایج در فضاهای تجاری و صنعتی قابلیت استفاده دارند. 

کفپوش اپوکسی

زمانی که از این کفپوش بر روی کف های صنعتی استفاده می کنید، در طی یک واکنش شیمیایی، یک پیوند با بستر ایجاد شده و در نتیجه یک پلاستیک سفت شکل می گیرد. این مسئله سرعت چسبیدن کفپوش پلیمری در فضاهای صنعتی را افزایش می دهد. بنابراین شما می توانید در کمترین زمان ممکن به کار خود برگردید.

با مزایای کفپوش اپوکسی آشنا شوید

 کفپوش اپوکسی مزایای بسیاری برای استفاده در محیط های مختلف دارد. اول این که این نوع کفپوش به راحتی در محل نصب می شود. ضمن اینکه از مقاومت قابل توجهی نیز برخوردار است.

مقاومت بالای کفپوش اپوکسی

کفپوش های صنعتی تحت فرآیندهای مختلف فیزیکی و شیمیایی قرار می گیرند. در این محیط ها با انواع سیالات، مواد شیمیایی، روغن ها، مایعات مختلف، رفت و آمد بیش از اندازه، درجه حرارت بالا و ... مواجه هستیم. تمام این عوامل و عناصر می‌توانند برای یک کفپوش معمولی آسیب زننده باشند. این در حالی است که کفپوش های اپوکسی از مقاومت قابل توجهی در برابر سایر عوامل و عناصر ذکر شده برخوردار هستند.

تمیزکاری راحت و بدون دردسر

در برخی از مواقع ریختن مواد بر روی کفپوش ها، ما را با مشکلات بسیاری برای تمیز کردن کفپوش مواجه می کند. خوشبختانه بر روی کفپوش اپوکسی هیچ گونه برآمدگی یا درز و شکاف وجود ندارد و همین مسئله این کفپوش را به یک کفپوش بهداشتی و عالی برای فضاهای صنعتی تبدیل می کند. چرا که درز و شکاف های موجود بر کفپوش ها، امکان تمیز کاری آن را به مراتب سخت و دشوار می کنند.

مقاومت در برابر رطوبت و آب

 همان طور که می دانید بسیاری از کفپوش ها از جمله کفپوش های چوبی یا لمینت ها در برابر رطوبت و آب بسیار آسیب‌پذیر هستند. بنابراین امکان تمیز کاری این نوع کفپوش ها با مواد رطوبتی وجود ندارد. اپوکسی ها قابلیت تمیزکاری با مواد رطوبتی را دارند و به راحتی پاکسازی می شوند.

مزایای کفپوش اپوکسی که باید بدانید

خرید کفپوش اپوکسی

مقاومت در برابر ضربه و سایش

 محیط های صنعتی قلمروی ماشین آلات سنگین، ضربات فیزیکی، گرمای بیش از اندازه، ترکیبات شیمیایی و ... هستند. بنابراین کفپوش هایی که در این مکان مورد استفاده قرار می گیرند، باید در برابر ضربه و سایش مقاومت لازم را داشته باشند. اپوکسی از سخت ترین متریال شکل گرفته و می ‌تواند پاسخگوی نیاز ما در محیط‌ های صنعتی باشد.

  جالب است بدانید این کفپوش ها ۳ برابر بتن قدرتمند هستند. به همین علت می‌ توانند دمای شدید، ضربات سنگین، مواد شیمیایی و... را تحمل کنند.

چگونه کفپوش اپوکسی را اجرا کنیم؟

کفپوش اپوکسی با سه لایه رنگ اجرا می شود. برای اجرای این کفپوش نیاز به عملیات ساب بر روی بتن وجود دارد. این اقدام برای چسبیدن بهتر رنگ اپوکسی و تثبیت آن مدنظر قرار می گیرد.

در گام اول اجرا از یک لایه پرایمر اپوکسی برای پر کردن درز و شکاف استفاده می شود. این لایه بی رنگ بوده و شرایط برای چسبندگی بهتر لایه دوم یعنی رنگ اپوکسی میانی را فراهم می آورد. لایه میانی بعد از خشک شدن لایه اول بر روی آن تثبیت می شود.

لایه سوم نیز به عنوان رنگ نهایی اپوکسی بر روی لایه دوم تثبیت می شود. برای جای گذاری این لایه نیز نیاز به خشک شدن لایه دوم داریم. رنگ این لایه طبق نظر کارفرما مشخص می شود.

کفپوش های اپوکسی با ضخامت های متفاوت عرضه می شوند. نمونه کفپوش های ۳ میل برای محیط های صنعتی با رفت و آمد سنگین مورد استفاده هستند. این نوع کفپوش ها مقاومت خوبی در برابر فشار و وزن زیاد دارند.

برای تعیین حدود پارک در محیط پارکینگ ها یا مشخص کردن موقعیت دستگاه های صنعتی بر روی کفپوش اپوکسی از رنگ ترافیکی استفاده می شود.

اقتصادی و مقرون به صرفه

 یکی از مواردی که در انتخاب کفپوش اپوکسی مورد توجه قرار می گیرد، مقرون به صرفه بودن آن است. در واقع هزینه هر متر مربع این کفپوش نسبت به دیگر کفپوش ها از جمله کفپوش چوبی یا لمینت بسیار اقتصادی تر خواهد بود. کفپوش های اپوکسی نیاز به تعمیر و نگهداری چندانی ندارند. عمر اپوکسی حداقل ۱۰ سال است و اگر در گذر زمان دچار ترک شد، می توان آن را با رنگ اپوکسی ترمیم کرد.

ایمنی بالا

کفپوش های اپوکسی از ایمنی قابل توجهی نیز برخوردار هستند. در برخی از مواقع نیاز به رفت و آمد سریع در محیط ‌های صنعتی داریم. لغزنده بودن محیط می ‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد به وجود آورد. کفپوش های اپوکسی اگر چه دارای ظاهر براق و درخشان هستند اما ضد لغزش بوده و امکان یک رفت و آمد ایمن و بدون دردسر را برای کارکنان محیط های صنعتی فراهم می آورند. این کفپوش ها دارای هیچ گونه برآمدگی یا درز و شکاف پنهانی نیستند. در نتیجه باعث بروز اتفاق نخواهند شد.

کفپوش زمانی که خیس می شود، می تواند بسیار لغزنده باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم بر روی اپوکسی از یک ضد لغزنده استفاده کنید تا از بروز حادثه در محیط های صنعتی جلوگیری شود.

مزایای کفپوش اپوکسی که باید بدانید

کفپوش های اپوکسی

سازگار با محیط زیست

 مطلب مهم دیگر در مورد کفپوش های پلیمری این است که این کفپوش ها باعث آلودگی محیط زیست نمی شوند و نسبت به سایر کفپوش ها با ضایعات کمتری همراه هستند. برای تمیز کاری آن ها به مواد شیمیایی قدرتمند نیاز نداریم. تمام این آپشن ها، سازگاری اپوکسی و محیط زیست را نشان می ‌دهد.

خشک شدن اپوکسی

اپوکسی در هنگام خشک شدن با تولید بوی نامطلوب شیمیایی همراه است. این بوی شیمیایی می تواند برای سلامت افراد بسیار خطرناک و مضر باشد. ما به شما توصیه می کنیم بعد از ۲۴ یا ۷۲ ساعت از زمان جای گذاری کفپوش ها به محل مراجعه کنید.

در این بازه زمانی کفپوش ها خشک شده ‌اند و دیگر بوی مواد شیمیایی برطرف می گردد. واقعیت امر این است که کفپوش های اپوکسی نسبت به دیگر کفپوش ها زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. بنابراین برای خشک شدن آن ها باید صبور باشیم.

خرید کفپوش اپوکسی یک گزینه کاملاً اقتصادی با ویژگی های مناسب محیط های صنعتی است.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha