۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
افزایش نرخ سود بین بانکی موجب بی میلی بانکها به ارائه تسهیلات می شود| انتظار برای افت شدید بورس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش نرخ سود بین بانکی موجب بی میلی بانکها به ارائه تسهیلات می شود| انتظار برای افت شدید بورس

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نرخ بالای بهره بین بانکی اثر کاهشی بر ارائه تسهیلات خواهد داشت و باعث می شود تا بانکها تمایل کمتری برای ارائه تسهیلات داشته باشند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تاثیر افزایش نرخ و بهره سود بین بانکی در نابسامانی بازار سرمایه اظهار داشت: نرخ و بهره سود بین بانکی باعث می شود تا عملا یک بخش از نقدینگی  جذب برخی از بانکها شود.

وی تاکید کرد: البته افزایش نرخ سود بین بانکی از سویی دیگر اثر کاهشی بر ارائه تسهیلات خواهد داشت و باعث می شود تا بانکها تمایل کمتری بر ارائه تسهیلات داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بنده معتقدم که اگر بانک مرکزی بیاید و سخت گیری هایی را در این بخش انجام دهد تا بانکها تسهیلات را با رعایت نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار تخصیص بدهند دیگر انگیزه ای برای این کار از سوی بانکها شکل نخواهد گرفت تا بروند و با نرخ های بالا کسب منابع کنند لذا در این صورت  این منابع در بازار سرمایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قادری تاکید کرد: اما اگر کنترل و نظارتی در این بخش وجود نداشته باشد، بانکها ترجیح می هند که منابع خود را به بانکهای دیگر قرض بدهند چراکه این بخش سودآوری زیادی برای آنها خواهد داشت. این اقدام عملا جلوی ورود منابع به بازار سرمایه را خواهد گرفت و این مثلا تاثیر منفی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

این نماینده مجلس بیان داشت: اگر نرخ سود و بهره بین بانکی رشد پیدا کند ما در آینده باید منتظر افت شدید بازار سرمایه باشیم.

کد خبر: ۱۲۱٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha