۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
قیمت تمام شده زمین با کاربری صنعتی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است
رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

قیمت تمام شده زمین با کاربری صنعتی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

سنندج – رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: به دلیل شرایط خاص جغرافیایی متاسفانه قیمت تمام شده زمین با کاربری صنعتی در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است و باید در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

سید کمال حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به نیازهای اصلی سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: تامین زمین مناسب در راستای انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی یکی از نیازهای لازم و ضروری است و به همین دلیل گام نخست در راه اندازی یک واحد تامین و تهیه زمین مناسب است.

وی گفت: در کنار مسئله تامین زمین مناسب دو عامل دیگر در راستای راه اندازی یک واحد صنعتی و تولیدی تاثیرپذار هستند ولی همه فعالان عرصه تولید اعتقاد دارند که زمین مناسب مهمترین اصل برای راه اندازی یک واحد تولیدی و صنعتی است و به همین دلیل تامین و تهیه این مهم همواره باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: متاسفانه وضعیت جغرافیایی و همچنین کوهستانی بودن باعث افزایش قیمت تمام شده زمین با کاربری صنعتی شده است و این وضعیت یکی از عوامل اصلی در راستای عدم تمایل افراد به سرمایه گذاری در کردستان است.

وی ضمن اشاره به نیاز ضروری استان کردستان در راستای توجه به مسئله رونق تولید و ایجاد فرصت های جدید شغلی، یادآور شد: با توجه به وضعیت استان کردستان و نیاز ضروری در راستای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی، باید مسئله تامین زمین مناسب از سوی سازمان های مسئول از جمله شرکت شهرک های صنعتی استان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

حسینی عنوان کرد: در حال حاضر نه تنها در کشورهای دیگر که حتی در بعضی از استانها زمین به صورت رایگان یا با پرداخت حداقل هزینه در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و این ظرفیت زمینه ساز رشد سرمایه گذاری و جذب بیشتر افراد در راستای راه اندازی و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی می شد.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی باید در راستای تهیه و تامین زمین های مناسب با در اختیار داشتن زیرساخت های مورد نیاز اقدام کند، افزود: کارهای زیرساختی همانند آماده سازی، مسئله آب و برق، گاز و همچنین دسترسی مناسب از جمله مهمترین نیازهای اولیه برای زمین های با کاربری صنعتی به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج به وجود منطقه ویژه اقتصادی در بانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای تامین زیرساخت های این منطقه ویژه اقتصادی از سوی شرکت شهرک های صنعتی صورت گرفته و انتظار می رود که زمین های با کاربری های صنعتی به ویژه در قالب شهرک های صنعتی در تمامی شهرستان های استان کردستان در اختیار افراد سرمایه گذار قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه مسئله سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی نیازمند حمایت همه بخش های دولتی و خصوصی است، اظهار کرد: تلاش در راستای جذب هر چه بهتر سرمایه گذار در استان کردستان باید به عنوان یک اولویت از سوی همه مردم و مسئولان دنبال شود تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای رفع مشکلات مردم و همچنین توسعه پایدار استان گام های اساسی برداریم.

کد خبر: ۱۲۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha