۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
رشد قارچ گونه مجوزهای معدنی در خلخال | ۱۲ سد معیشتی به حال خود رها شده است
نماینده مردم خلخال در مجلس انتقاد کرد

رشد قارچ گونه مجوزهای معدنی در خلخال | ۱۲ سد معیشتی به حال خود رها شده است

اردبیل - نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان خلخال به رغم داشتن معادن باارزش فلزی شاهد صدور مجوزهای قارچ گونه برای برداشت معادن شن و ماسه است.

میرغنی نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سازمان صمت بدون رعایت ضوابط و مقررات حریم معادن به صورت قارچ گونه مجوز برداشت شن و ماسه صادر کرده که بهره برداران نیز اقدام به تخریب منابع طبیعی کرده اند.

وی طولانی شدن پروسه صدور مجوز برای اکتشاف و استخراج معادن فلزی را به عنوان ضعف سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآور شد و خاطرنشان کرد: ایدرو و ایمیدرو سال هاست که مشغول مطالعه معادن فلزی خلخال هستند ولی تاکنون هیچ ثمره و نتیجه ای به همراه نداشته است. 

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور مدیران استان در شهرستان خلخال گفت: به غیر از چند مدیر دستگاه اجرایی که به صورت مرتب در منطقه حاضر شدند مابقی مدیران خلخال را در نقشه جغرافیایی استان نمی‌بینند و حاضر نیستند برای حل مشکل مردم خلخال قدمی جلو بگذارند.

نظری زمان بودجه ریزی ۱۴۰۱ را یادآور شد و بیان کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل با تسلط کامل پیگیر پیشنهادات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است که امیدواریم مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه یاریگر سازمان مدیریت باشند تا از ردیف ملی بیشترین بهره را برای توسعه استان ببریم.

وی تکمیل محور کلور – درام را به عنوان مطالبه واقعی مردم یادآور شد و تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ و به همت بانک مسکن به این پروژه تخصیص می یابد و از محل سفر رئیس جمهور نیز ۸۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق خواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تکمیل محور خلخال – اسالم در محدوده استان گیلان و اجرایی شدن کمربند خلخال را از ضرورت ها اعلام کرد و گفت: شهرستان خلخال از نظر آسفالت راه روستایی از متوسط کشوری پائین تر است که قرار است با تامین قیر رایگان روند زیرسازی و آسفالت ریزی راه های روستایی سرعت گیرد.

نظری ادامه داد: مسئولان آب و فاضلاب استان با گفتاردرمانی نمی توانند مشکلات مردم را به ویژه در روستاها حل و فصل کنند چرا که سال هاست شهر خلخال و روستاهای همجوار منتظر تکمیل سد بفراجرد و همچنین ۱۲ سد معیشتی هستند که به شکل نیمه تمام و زخمی به حال خود رها شده است.

وی گفت: بانک‌ها به ویژه صندوق کارآفرینی امید همکاری خوبی را با سرمایه گذاران ندارد و با وجود اینکه قرار بود پروژه گردشگری بام خلخال، پل معلق و رنگین کمان اندبیل در سریعترین زمان تکمیل و راه اندازی شود اجرای آنها به تاخیر افتاده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha