۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می‌شود

تبریز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، پروژه راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، جواد رحمتی با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه راه‌آهن میانه- تبریز به طول ۱۳۱ کلیومتر از میانه تا بستان‌آباد، اظهار داشت: فاز دوم پروژه به طول ۴۴ کیلومتر از بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران است که زیرسازی و ریل‌گذاری آن به طور کامل انجام شده، اما کارهای تکمیلی آن در بخش روسازی، نیازمند تأمین اعتبار است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی ایستگاه خاوران نیز به طور کامل انجام شده است، گفت: در کل مسیر، یک لایه و در بخش‌هایی از آن دو لایه شن‌ریزی و بالاست و در حدود یک‌سوم مسیر نیز جوش‌گذاری انجام شده است که بعد از این مراحل، رلواژ نهایی و نصب علائم انجام خواهد شد.

رحمتی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و ۵۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز ایستگاه خاوران و تجهیزات مسیر مورد نیاز است، افزود: تنها مشکل این پروژه در حال حاضر تأمین منابع مالی است که در صورت تحقق این امر، تا دهه فجر می‌توانیم عملیات اجرایی را تمام کنیم.

راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز بخشی از پروژه بزرگ راه‌آهن میانه- تبریز است که مرحله نخست آن از میانه تا بستان‌آباد در سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی در آذر ماه ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۱۲۱٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha