۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
درخواست کمک صندوق بین المللی پول از کشورهای ثروتمند

درخواست کمک صندوق بین المللی پول از کشورهای ثروتمند

مقام‌های صندوق بین المللی پول گفتند: طرح تعلیق خدمات بدهی گروه ۲۰ در پایان سال منقضی می‌شود و نرخ‌های بهره در آستانه افزایش است که کشورهای کم درآمد را برای پرداخت بدهی‌های خود دچار مشکلات می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داده که ۶۰ درصد از فقیرترین ملت های جهان با خطر پرداخت بدهی روبرو هستند و مشکلات بدهی نسبت به سال ۲۰۱۵ دو برابر شده است. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول و سیلا پازارباسی اوغلو رئیس بخش استراتژی، سیاست گذاری و بازبینی صندوق در یک پست وبلاگی گفتند: از آنجایی که طرح تعلیق خدمات بدهی گروه ۲۰ در پایان سال منقضی می شود و نرخ های بهره در آستانه افزایش است، کشورهای کم درآمد برای پرداخت بدهی های خود مشکلات زیادی خواهند داشت. آنها افزودند: ممکن است در برخی کشورها شاهد فروپاشی اقتصادی باشیم، مگر اینکه گروه ۲۰ موافقت کنند که ساختار بدهی ها را به سرعت تجدید کنند و خدمات بدهی را حین مذاکره تجدید طرح، متوقف کنند.

مقام های صندوق بین المللی پول خواستار اقدام های فوری شامل سازماندهی مجدد وام ها و در نتیجه کمک به کشورهای فقیرتر شدند. آنها گفتند که انقضای طرح پرداخت بدهی، کشورهای شرکت کننده را مجبور می کند تا پرداخت بدهی ها را از سر بگیرند. برای ایجاد اعتماد در این چارچوب و ارائه نقشه راه برای کمک به کشورهایی که با آسیب‌ بدهی زیاد مواجه هستند، اقدام سریعی لازم است. تاکنون به بیش از ۴۰ کشور واجد شرایط در قالب طرح تعلیق بدهی گروه بیست که سال گذشته راه اندازی شد، بیش از ۱۰.۳ میلیارد دلار کمک شده است. مقام های صندوق بین‌المللی پول گفتند، انقضای این طرح، کشورهای شرکت‌کننده را مجبور می‌کند تا پرداخت‌های بدهی را از سر بگیرند. برای ایجاد اعتماد در این چارچوب و ارائه نقشه راه برای کمک به کشورهایی که با آسیب بدهی بالا مواجه هستند، اقدام سریعی لازم است. بر اساس داده های بانک جهانی، همه گیری کرونا ضربه بزرگی به فقیرترین کشورها وارد کرده و باعث رکود اقتصادی شده که می تواند بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان به ورطه فقر بکشاند.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha