۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
سقوط بیت کوین ادامه دار خواهد بود| کانال ۳۰ هزار دلاری در انتظار بیت کوین؟
پیش بینی «بازار» از آینده ارزهای دیجیتال؛

سقوط بیت کوین ادامه دار خواهد بود| کانال ۳۰ هزار دلاری در انتظار بیت کوین؟

قیمت بیت کوین در حالی پله پله در حال سقوط است که به گفته کارشناسان چنانچه این ارز دیجیتال با ادامه شیب نزولی سطح مقاومت ۴۲ هزار دلار را بشکند احتمالا رسیدن آن به ۳۲ هزار دلار هم دور از ذهن نیست.

بازار گروه بانک و بیمه: با ظهور بازار مجازی رمز ارزها سرمایه گذاران خیلی زیادی از اقصی نقاط دنیا وارد این بازار بی نام و نشان شدند، بازاری که به دلیل جذابیت و سودآوری که داشت خیلی زود توانست خود را در بین بازارهای کهنه کار و قدیمی نمایان و حتی از آنها نیز مشهورتر و سرتر شود. این بازار هرچند جایگاه مشخص و معینی ندارد اما دنیا اکنون به این نتیجه رسیده که وجود چنین بازارهایی نیاز است و چه بسا برخی کشورها فعالیت در چنین بازاری را با ایجاد ضوابط و مقررات رسمی و قانونی اعلام کرده اند.

بیت کوین و سایر رمز ارزها با آنکه توانسته اند سرمایه گذاران زیادی را در این بازار از لحاظ  سودآوری قانع کنند اما هنوز معلوم نیست افسار این بازار گسترده و پر پول که بعضا با نوسان نیز مواجه است در دست کیست،  و ورود نهنگها به این بازار همچنین رفتن بازار به فاز اصلاح به نفع چه کسی و یا چه شرکتی تمام می شود

آینده نامعلوم و اما جذاب سرمایه گذاری در فضای مجازی 
البته بیت کوین و سایر رمز ارزها با آنکه توانسته اند سرمایه گذاران زیادی را در این بازار از حیث سودآوری قانع کنند اما هنوز معلوم نیست افسار این بازار گسترده و پر پول که بعضا با نوسان نیز مواجه است در دست کیست،  و ورود نهنگها به این بازار همچنین رفتن بازار به فاز اصلاح به نفع چه کسی و یا چه شرکتی تمام می شود.

به طورمثال قیمت بیت کوین که طی یک ماه گذشته با روندی رو به رشد در آستانه ۷۰ هزار دلار قرار گرفت موجب شد تا سرمایه گذاران جدید زیادی به این بازار ورود کنند و سودهای قابل توجهی نیز کسب نمایند اما با اوج قیمت این نوع ارز دیجیتال ارزش آن به مرور کاهشی شد تا جایی که طی دو سه هفته اخیر قیمت بیت کوین با شیبی تند نزولی و هم اکنون در کانال ۴۰ هزار دلار قرار گرفته است.

بیت کوین که شکلی از دارایی دیجیتال است هم اکنون با ارزش بازار حدود ۹۳۵.۷۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرارگرفته است و سهم ۳۸.۲۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۴۹,۵۳۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۳۱,۸۲۷ تومان معادل ۱,۵۷۶,۵۳۰,۰۱۴ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۴۵.۷۸ میلیارد دلار است.

قیمت بیت کوین تا ۲ هفته آینده کاهشی پیش بینی می شود، قیمت این ارز دیجیتال طی این مدت بین ۴۲ تا ۵۲ هزار دلار در نوسان خواهد بود و قیمتها به احتمال زیاد روندی نزولی خواهند داشت چرا که بسیار از سرمایه گذاران از این بازار خارج می شوند

نوسان قیمت ذات بازارهای سرمایه گذاری است
امیربیات، تحلیلگرو مدرس بازار ارزهای دیجیتال در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علت نوسان قیمت رمز ارزها بخصوص بیت کوین اظهارداشت: هرچند نوسان قیمت ها ذات بازارهای سرمایه گذاری است اما افت ارزش بیت کوین و ادامه روند نزولی قیمت آن باعث خروج سرمایه گذاران زیادی از این بازار مجازی شده است و معلوم نیست که قیمت این ارز دیجیتال چه موقع دوباره بر مدار رشد قرار گیرد.

وی روند قیمت بیت کوین را تا ۲ هفته آینده کاهشی پیش بینی کرد و افزود: قیمت این ارز دیجیتال طی این مدت بین ۴۲ تا ۵۲ هزار دلار در نوسان خواهد بود و قیمتها به احتمال زیاد روندی نزولی خواهند داشت چرا که بسیار از سرمایه گذاران از این بازار خارج می شوند.

این کارشناس رمزارز با بیان اینکه تحلیل ها نشان می دهد کف قیمت بیت کوین درهفته های پیش رو به احتمال فراوان ۴۲ هزاردلار خواهد بود افزود: چنانچه بیت کوین با رسیدن به قیمت ۴۲ هزار دلار بدون مقاومت بازار مواجه شود بی تردید ادامه روند نزولی قیمت آن در این بازار باز هم دور از ذهن نیست و اگر سد مقاومت ۴۰ هزار دلاری قیمت آن شکسته شود سقوط ارزش این ارز دیجیتال تا رسیدن به نرخ ۳۲ هزار تومان هم محتمل است.

با افت شدید قیمت بیت کوین بی تردید بازار این نوع ارز دیجیتال حدود ۲ ماه در رکود و در شرایط اصلاح قرار می گیرد که این موضوع باعث کاهش سرمایه گذاری در این بازار مجازی خواهد شد اما پس از رسیدن به نقطه پایین قیمتی بازار داد و ستد بیت کوین جان خواهد گرفت و رشد قیمت بیت کویت به تدریج صعودی خواهد شد

احتمال رکود ۲ ماهه داد و ستدها در بازار ارز دیجیتال در صورت تداوم ریزش قیمت ها
بیات تصریح کرد:با افت شدید قیمت بیت کوین بی تردید بازار این نوع ارز دیجیتال حدود ۲ ماه در رکود و در شرایط اصلاح قرار می گیرد که این موضوع باعث کاهش سرمایه گذارای در این بازار مجازی خواهد شد اما پس از رسیدن به نقطه پایین قیمتی بازار داد و ستد بیت کوین جان خواهد گرفت و رشد قیمت بیت کویت به تدریج صعودی خواهد شد.

این تحلیلگر و مدرس بازار ارزهای دیجیتال اظهارداشت: اگرچه تحلیگران این نوع بازار ارز رسیدن قیمت بیت کوین به قیمت ۹۰ هزار دلار را تا پایان سال میلادی پیش بینی می کردند اما دستیابی به این رقم پیش شرط لازم شکسته شدن سد مقاومت ۷۲ هزار دلاری را می طلبید که کارشناسان بر آن تاکید داشتند، اما طی ماه گذشته قیمت بیت کوین هیچ وقت به این رقم نرسید.

وی خاطرنشان کرد: رونق بازار ارز دیجیتال در صورت افت تدریجی قیمت آن نیاز به زمان دارد تا حجم زیادی از سرمایه گذارانی که با افت قیمت از این بازار خارج شده اند برای خرید مجدد وارد بازار شوند این در حالی است که هم اکنون سرمایه گذاران در حال خروج از این بازار هستند و این احتمال وجود دارد که رکود در این بازار ۲ تا ۱۰ هفته به طول بینجامد.

اکنون موقع خرید بیت کوین نیست و چنانچه کسی می خواهد در این بازار سرمایه گذاری کند باید صبر داشته باشد تا قیمت بیت کوین به ۴۲ هزار دلار برسد آن زمان فصل خوب خرید بیت کوین است

اکنون زمان خرید بیت کوین نیست
بیات به سرمایه گذاران ارز دیجیتال هشدار داد؛ اکنون موقع خرید بیت کوین نیست و چنانچه کسی می خواهد در این بازار سرمایه گذاری کند باید صبر داشته باشد تا قیمت بیت کوین به ۴۲ هزار دلار برسد آن زمان فصل خوب خرید بیت کوین است.

بنا به این گزارش، همه بازارهای سرمایه گذاری در داخل این روزها به دلیل رکود، تورم و بی برنامگی جذابیت چندانی برای سرمایه گذاری های سودآور ندارند از مسکن و بورس گرفته تا طلا و ارز و...چرا که ورود به بازارهای سرمایه گذاری در چنین شرایطی پرریسک است. با این وجود سرمایه گذاران وقتی جذابیت خاصی را در بازارهای سرمایه گذاری داخلی نمی بینند اغلب سرمایه های خود را به بازارهای مجازی سود آور چون رمز ارزها و بیت کوین برده تا از این طریق بتوانند کسب سود کنند. البته سرمایه گذاری در چنین بازارهایی نیز چنانچه با علم، تخصص و آگاهی نباشد امکان از دست رفتن سرمایه ها وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha