۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارتباط صنعت و دانشگاه را شتاب می‌دهد
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارتباط صنعت و دانشگاه را شتاب می‌دهد

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هم‌اکنون قادر است بیش از ۶۰۰ نوع آزمایش متنوع را در بیش از ۱۲۰۰ شعبه و واحد آزمایشگاهی مستقر و غیر مستقر در پرروژه‌های عمرانی سراسر کشور ارایه دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشستی با حضور مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، محسن اسماعیلی طاهری معاون فنی و نظارت مهندسی، الهام زمانی‌فر مدیرکل پژوهش و تحقیقات علمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، هادی محمدی زرندینی رئیس دانشکده فنی انقلاب اسلامی تهران و مهدی منتظر قائم عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف همکاری در راستای تربیت نیروهای ماهر و متخصص دانشگاهی برای ورود به عرصه صنعت در محل سالن کنفرانس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

کیانپور با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با قدمت بیش از ۶۵ سال و با به کاری گیری نیروهای متخصص فنی هم‌اکنون قادر است بیش از ۶۰۰ نوع آزمایش متنوع را در بیش از ۱۲۰۰ شعبه و واحد آزمایشگاهی مستقر و غیر مستقر در پروژه‌های عمرانی سراسر کشور ارایه دهد و توانایی انجام بیش از ۲ میلیون آزمایش و درخواست فراهم شده است.

در این نشست وی با بیان اینکه جامعه امروز از نبود تکنسین ماهر و آموزش دیده در کشور رنج می‌برد گفت: متاسفانه مدرک گرایی در کشور افزایش یافته و دانشجویان فارغ التحصیل بعضا دارای مهارت نیستند و یا اگر مهارتی دارند در مشاغل غیر مرتبط به کار مشغول هستند، که هر دو برای کشور زیان بار است.

کیانپور با بیان اینکه باید ارتباط صنعت و دانشگاه شتاب بیشتری بگیرد تصریح کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد برای آموزش علمی و عملی و توانمند کردن دانشجویان قبل از ورود به بازار کار و صنعت در قالب تفاهم نامه مشترک با دانشگاه‌های سراسر کشور به منظور همکاری برای ارائه محتواهای علمی، آموزشی، اعزام استاد، فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی و در اختیار قراردادن آزمایشگاه‌های استاندارد و منحصربفرد، زمینه ساز معرفی دانش آموختگان و تکنسین‌های ماهر برای ورود به بازار کار کورد نیاز کشور شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر نسبت تعداد مهندس و تکنسین در کشور حالت عکس به خود گرفته و جمعیت مهندسین از تکنسین‌ها نسبت به گذشته چندین برابر پیشی گرفته است افزود: افزایش مدرک‌گرایی در کشور، تامین نیروی تکنسین و مهارت دیده را در کشور مشکل کرده است.

کیانپور ادامه داد: امیدوارم این گونه نشست‌ها به مبادله تفاهم نامه‌ای برای همکاری و هم‌افزایی بیشتر بین صنعت و دانشگاه منجر شده و گام بلندی برای حل مشکلات کشور، تامین نیروی مهارت دیده و افزایش نیروی ماهر و توسعه اشتغال در کشور برداشته شود.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، تمامی امکانات خود را در سراسر کشور برای روز آمد کردن دانش و مایحتاج فنی و علمی دانشجویان و ارتباط بیشتر با صنعت قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۲۱٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha