۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
بازگشت قیمت مرغ به زیر ۱۰ هزار تومان
کرونا همچنان بر بازار اردبیل تاثیر می گذارد

بازگشت قیمت مرغ به زیر ۱۰ هزار تومان

اردبیل - با شیوع کرونا ویروس، تقاضا برای خرید مرغ کاهش محسوسی داشته و همین مسئله باعث شده تا در روزهای گذشته قیمت هر کیلو مرغ در مرغ فروشی های اردبیل به کانال تک رقمی برگشته و به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.

نرگس محمدی؛ خبرگزاری بازار_ با شیوع کرونا ویروس، تقاضا برای خرید مرغ در استان اردبیل کاهش محسوسی داشته و همین مسئله باعث شده تا در طی روزهای گذشته و بعد از ماهها و حتی سالها، قیمت هر کیلو مرغ در مرغ فروشی های اردبیل به کانال تک رقمی برگشته و به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.

در کنار کاهش تقاضای مردمی، تعطیلی مراکز عرضه کننده مواد غذایی همچون رستوران ها و چلوکبابی ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، مزید بر علت شد تا مرغداران اردبیلی از وضعیت پیش آمده گلایه کرده و برای جلوگیری از ضرر بیشتر دست به دامن دولتی ها شوند.

البته روند نزولی قیمت ها با رسیدن روز طبعیت قطع شد و قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید؛ افزایشی که به نظر باتوجه به وضعیت بحرانی ناشی از شیوع کرونا ویروس، شاید کم دوام باشد.

در همین خصوص حبیب نوری یکی از مرغداران اردبیلی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: باتوجه به تعطیلی رستوران ها و غذاخوری ها، بیش از ۴۰ درصد مصرف مرغ در استان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی، مرغدارانی که دو ماه پیش جوجه خریداری کرده بودند؛ حالا به دلیل کاهش تقاضا، مرغ هایشان در مرغداری ها مانده و شرایط برایشان سخت شده است.

درهمین رابطه حسین وطندوست مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه ساماندهی گوشت مرغ مازاد بر نیاز استان در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: پشتبیانی اموردام استان از طریق اتحادیه مرغداران نسبت به عقد قرداد و خرید ۵۰۰ تن گوشت مرغ جهت ذخیره سازی باید اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بیشتر صنوف مصرف کننده گوشت مرغ شده است، افزود: با توجه به شرایط حاکم و تعطیلی مراکز خدماتی، هتلها و رستورانها و عدم پذیرش مسافرین تقاضای مرغ تولیدی استان کاهش یافته است.

مدیرکل اقتصادی استانداری اردبیل افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان جهت حفظ زنجیره تولید و رعایت حال مصرف کنندگان از ظرفیت های ذخیره سازی و سردخانه های استان و در صورت لزوم سردخانه های سایر استان ها مطابق دستورالعمل های فنی بهره مند شوند.

وطن دوست تصریح کرد: خوشبختانه کشتارگاهای استان آمادگی خود را با ظرفیت حداقل کشتار ۲۰هزار قطعه در روز اعلام کرده اند.

وی حفظ تعادل عرضه و تقاضا را از اهداف جلسه برشمرد و گفت: ذخیره موقت گوشت مرغ با هماهنگی و تصمیم گیری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، اتحادیه مرغداران و کشتارگاههای طیور انجام می شود.

در این میان رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با هماهنگی انجام شده و در جهت جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران، مرغ ها با قیمت مصوب  خریداری و دخیره سازی خواهند شد.

وی گفت: مرغداران در شرایط سختی قرار دارند  و قطعا تمام تلاشمان را برای حمایت آنها انجام خواهیم داد.

در هر حال این روزها، قیمت مرغ در اردبیل در نوسان بوده و انتظار می رود، مسئولان برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر مرغداران تدبیر مناسب بیاندیشند؛ تدبیری که البته نفع مردم هم در آن در نظر گرفته شود بطوریکه نه سیخ بسوزد و نه کباب.

کد خبر: ۱۲٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha