۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
باید مانند چین رفتار کنیم| تولید و صادرات کالای ارزان راه نجات ترکیه است
نسخه جدید اردوغان برای اقتصاد ترکیه؛

باید مانند چین رفتار کنیم| تولید و صادرات کالای ارزان راه نجات ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه با تاکید دوباره بر لزوم پایین آوردن نرخ بهره بانکی گفت که کشورش برای توسعه اقتصادی باید مانند چین کالای ارزان تولید و صادر کرد و این مدل اقتصادی نهایتا ظرف مدت شش ماه جواب خواهد داد.

به گزارش بازار، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی گفت که کشورش می‌تواند مانند چین، کالاهای ارزان‌تری تولید کرده و آن محصولات را به کشورهای دیگر بفروشد و درآمد ارزی خود را افزایش دهد.

اردوغان در دیدار با مقامات ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در اوایل این هفته، نقشه راه جدید اقتصاد را که اکنون دولت دنبال می کند، مورد بحث و توضیح قرار داده و مدعی شد که چشم انداز اقتصادی در چهار تا پنج ماه آینده بهبود خواهد یافت و مدل جدید اقتصادی شش ماه دیگر به نتیجه خواهد رسید.

اردوغان گفت: ما مسیر دشواری را انتخاب کرده‌ایم، اما شهروندان اثرات مثبت آن را احساس خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما عصر جدیدی را برای شکستن چنگال نرخ بهره و دستیابی به رشد اقتصادی مبتنی بر تولید آغاز کرده‌ایم. ما سرمایه گذاران خارجی را جذب خواهیم کرد. این گونه است که اقتصاد چین با جمعیت، صنعت و تولید نیروی جوان رشد کرده است. ترکیه در مقایسه با چین از مزایای بیشتری برخوردار است، ما به بازار نزدیکتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند چین و آلمان سال‌هاست سیاست‌های نرخ بهره پایین را دنبال می‌کنند، تاکید کرد که اقتصاد ترکیه نیز باید با تمرکز بر تولید و جمعیت جوان آن، و شعار «نه به نرخ بهره» رشد کند.

اردوغان گفت: در ۱۹ سال گذشته، دولت سرمایه‌گذاری‌های بزرگی مانند ساخت جاده‌ها و پل‌ها را انجام داده و بر عزم خود برای کاهش نرخ بهره تاکید کرد. طی شش ماه آینده تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب این مدل جدید اقتصادی به نتیجه خواهد رسید.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha