تعرفه پست افزایش نیافته است
مدیرعامل شرکت ملی پست:

تعرفه پست افزایش نیافته است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: تعرفه این شرکت از سال ۹۸ تاکنون هیچ تغییری نکرده و درخصوص موضوع خانه کتاب هم اگر مشکلی وجود داشته مربوط به ارتباط ناشران با خانه کتاب بوده است.

به گزارش بازار، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: ما در بحث تعرفه تابع سیاست‌ها و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات هستیم و از سال ۹۸ تاکنون هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته ایم و فقط بحث سرویس‌هایی که ارایه می‌دهیم مطرح است و در کنار سرویس‌های سفارشی، پیشتاز و ویژه، خدمات ارزش افزوده هم گاهی اوقات ارایه می‌شود که این خدمات ارزش افزوده توافقی میان شرکت پست و طرف مقابل است.

وی گفت: بر همین اساس ما هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته ایم و خانه کتاب از سال گذشته با ما توافق نامه‌ای داشت که شهریورماه قرارداد به اتمام رسید و ما درخواست قرارداد جدید و یا تمدید آن را داشتیم که بر همین اساس خانه کتاب درخواست دو ماه تمدید را کرد و پس از آن وقتی قراردادی منعقد نشد ما، چون باید پاسخگوی دستگاه نظارتی باشیم یک روز سرویس را قطع کردیم و همان روز مسئولان خانه کتاب شفاهی اعلام کردند که قرارداد را امضا و هم بدهی را پرداخت می‌کنند و ما همان موقع با وجود اینکه مبلغی دریافت نکردیم مجدد سرویس را برقرار کردیم و مشکلی در این خصوص ایجاد نشد.

مدیر عامل پست افزود: ظاهرا تعدادی از ناشران درخصوص تعرفه اظهاراتی بیان کرده بودند در حالی که ما با خانه کتاب قرارداد داریم و سرویس را به آن‌ها می‌دهیم و ناشران از آن‌ها خدمت می‌گیرند و اگر مشکلی بوده میان ناشران و خانه کتاب بوده است و ما با خانه کتاب مشکل نداریم و براساس تعرفه‌های مصوب و بحث سرویس خدمات ارزش افزوده خدمات ارایه می‌کنیم و ما به ناشران پشت باجه‌های پستی خدمت نمی‌دهیم بلکه ما به محل فعالیت آن‌ها رفته ایم و با این وجود تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرده است.

سبحانی فر با اشاره به اینکه در مذاکره با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب هستیم، گفت: این اقدام سال گذشته با استقبال خوب ناشران و خریداران انجام شد و مشارکت ناشران بیشتر از فضای فیزیکی بود و سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار مرسوله را به ۸۵۰ هزار نشانی ارسال کردیم که ۱۷ هزار نشانی مربوط به روستاها بود.

وی افزود: ما امسال آمادگی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را داریم و گروه‌های فنی ما با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شیوه‌های همکاری در حال مذاکره هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: بزرگترین مرکز مکانیزاسیون پست کشور و منطقه که ۹۵ درصد کار آن انجام شده است، به زودی در تهران راه اندازی می‌شود.

رمضانعلی سبحانی فر درباره آخرین اقدامات پست در بحث هوشمندسازی و مکانیزاسیون افزود: بحث هوشمند سازی پست را که از یک سال پیش آغاز شده است به جد دنبال می‌کنیم.

وی گفت: یکی از این اقدامات راه اندازی مراکز تجزیه مبادلات به صورت مکانیزه است که پایه و اساس هوشمندسازی محسوب می‌شود و می‌تواند داده‌های ما را در بخش توزیع، جمع آوری و رهسپاری، پایش کند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: ما هاب‌های منطقه‌ای مان را به این مراکز مجهز کرده ایم که یک مرکز در تهران در حال راه اندازی است که بزرگترین مرکز در میان کشورهای منطقه محسوب می‌شود و با راه اندازی آن کمک زیادی به هوشمند سازی پست خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha