۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
ثبت بالاترین سطح تجارت چین_روسیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۱
تجارت دوجانبه در برابر بحران کرونا مقاوم بوده است؛

ثبت بالاترین سطح تجارت چین_روسیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۱

تجارت بین چین و روسیه در سال جاری با رشد قابل توجهی روبرو شد و تجارت دوجانبه کالا به رکورد ۱۱۵.۶ میلیارد دلار در ۱۰ ماه اول رسیده است.

به گزارش بازار، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که تجارت بین چین و روسیه در سال جاری با رشد قابل توجهی روبرو شد و تجارت دوجانبه کالا به رکورد ۱۱۵.۶ میلیارد دلار در ۱۰ ماه اول رسیده است.

شو جوتینگ سخنگوی این وزارتخانه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سرمایه گذاری مستقیم چین در روسیه در این دوره ۳۹.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

شو همچنین اظهار کرد که دو کشور به طور فعال در حال مذاکره درباره یک توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری بین المللی در ایستگاه تحقیقاتی ماه و راه رفت و برگشت هستند ضمن این که دو طرف همچنین پیشرفت هایی در تعمیق همکاری در زمینه های صنعتی و زنجیره تامین، پیشبرد همکاری در مناطق نوظهور و تقویت همکاری های چندجانبه در همه زمینه ها داشته اند.

شو در مورد بیست و ششمین نشست منظم بین نخست وزیر لی کچیانگ و میخائیل میشوستین همتای روس که از طریق لینک ویدیویی برگزار شد، گفت: این نشست انگیزه جدیدی به توسعه مشارکت استراتژیک جامع چین و روسیه در دوره جدید تزریق کرد.

این مقام چینی اضافه کرد که چین و روسیه به سازوکار همکاری بین دولتی، تقویت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و ارتقای سطح گسترده تر و عمیق تر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف بیشتر خواهند پرداخت.

چندی پیش نیز، ورونیکا نیکیشینا  رئیس موسسه دولتی مرکز صادرات روسیه اعلام کرد: در سال جاری، تجارت روسیه و چین رشد سریعی را نشان داد و با وجود همه‌گیری به بالاترین حد خود خواهد رسید؛ به طوری که در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۱، گردش مالی ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۸۶ میلیارد دلار رسید. در تابستان نیز تجارت ماهانه بین دو کشور رکورد ۱۲ میلیارد دلار را به ثبت رسانید و تردیدی نیست که تا پایان سال جاری نیز به رکورد بالایی دست یابد.

این موضوع در حالی مطرح شده که در سال ۲۰۲۰، تجارت روسیه و چین در برابر بحران کرونا بسیار مقاوم بود و در میان همه‌ گیری و سقوط قیمت‌های جهانی، کاهش آن تنها ۶.۷ درصد گزارش شده بود. چین از سال ۲۰۱۶ وارد کننده اصلی کالاهای روسیه بوده است.

کد خبر: ۱۲۱٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha