۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
 بیمه‌ها از فرصت تعریف پروژه‌های مشترک میان ایران و سوریه استفاده کنند
نماینده اتاق ایران در شورای عالی بیمه:

بیمه‌ها از فرصت تعریف پروژه‌های مشترک میان ایران و سوریه استفاده کنند

خوش‌کیش، نماینده اتاق ایران در شورای عالی بیمه، حضور شرکت‌های بیمه در کشورهای هدف از جمله سوریه را فرصتی مغتنم برای ایران در راستای تقویت توان سرمایه‌گذاری ایران در این کشور دانست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نماینده اتاق ایران در شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت گسترش توان و ظرفیت شرکت‌های بیمه در منطقه، حضور این شرکت‌ها در سوریه را فرصتی مغتم برشمرد و با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این کشور و همراهی هیاتی از اتاق ایران در این سفر می‌توان زمینه را برای سرمایه‌گذاری در سوریه مهیا دانست.

محمدرضا خوش‌کیش، عضو شورای عالی بیمه معتقد است: سفر جمعی از فعالان اقتصادی و تجار ایرانی به دمشق همراه با وزیر صنعت، معدن و تجارت نویدبخش فصل جدیدی از مناسبات بین ایران سوریه است که محوریت آن با بخش خصوصی خواهد بود. از این فراز تعریف پروژه‌های مشترک در حوزه بیمه می‌تواند سرآغاز خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور باشد

او به مناسبت روز بیمه تاکید کرد: در احیای همکاری بین  دو کشور فقط روی ایران و سوریه متمرکز نیستیم، رویکرد در این همکاری‌ها منطقه‌ای خواهد بود. در این راستا صنعت بیمه کشور با داشتن ظرفیت‌های بسیار در ایجاد امنیت سرمایه و سرمایه‌گذاری می‌تواند ملاک عمل باشد.

نماینده اتاق ایران در شورای عالی بیمه حضور شرکت‌های بیمه اتکایی در کشور سوریه و حمایت از ایجاد و تشکیل شرکت بیمه در سوریه و حتی سرمایه‌گذاری در ایجاد شرکت بیمه در سوریه را همزمان با انتقال تکنولوژی، علم و تجربیات یک قرن صنعت بیمه به این کشور را مورد تاکید قرار داد و در عین حال آموزش نیروهای فنی و مدیریتی بیمه در سوریه را قدمی موثر در تقویت سطح روابط بین دو کشور دانست.

خوش‌کیش معتقد است ورود به بحث آموزش علاوه بر اینکه باعث ایجاد یک شبکه گسترده بیمه در کنار حضور شرکت‌های بیمه در سوریه می‌شود، ‌می‌تواند در افزایش میزان صادرات غیرنفتی، صادرات خدمات فنی مهدنسی و پذیرش اتکایی بیمه‌نامه‌های صادره، نقش بزرگی را ایفا کند.

عضو شورای عالی بیمه اظهار امیدواری کرد: سیاست‌گذاران صنعت بیمه کشور از بستر قوی اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و سوریه استفاده کنند و روابط پایدار و دائمی را در صنعت بیمه سوریه مهیا سازند. با توجه به آغاز روند بازسازی سوریه بعد از جنگ داخلی، نیاز به پوشش‌های بیمه‌ای برای توسعه آینده و ایجاد بستر بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری دراین کشور وجود دارد. در این بین حضور شرکت‌های بیمه ایرانی در قالب پروژه‌های مشترک با شرکت‌های بیمه سوریه‌ای و نیز حضور بیمه‌های اتکایی به عنوان پشتیبان در حوزه بیمه‌های عمر، می‌تواند بازار بسیار گسترده و پایداری را در این کشور شکل دهد.

او یادآور شد: ارائه خدمات ویژه در قسمت IT در کنار آموزش پرسنل و نیروهای انسانی در کشور سوریه، آینده روابط پایدار اقتصادی بین دو کشور را تضمین خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha