۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
بن‌بست ۵ ساله دیپلماسی انرژی با همسایگان شکسته شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بن‌بست ۵ ساله دیپلماسی انرژی با همسایگان شکسته شد

موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به ابعاد راهبردی قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز اشاره کرد و گفت: این قرارداد بیانگر شکست بن‌بست پنج‌ساله دیپلماسی انرژی با همسایگان است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، سیدموسی موسوی، امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز را نشانه دیپلماسی قوی انرژی دولت سیزدهم دانست و گفت: دیپلماسی اقتصادی و انرژی امروز دیگر از آن حالت انفعالی خارج شده و وزارت نفت به‌طور جدی در زمینه فروش نفت و قراردادهای جدید فعال شده است.

وی افزود: امضای قرارداد بزرگ گازی میان ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اکو (سازمان همکاری‌های اقتصادی)، رخدادی مهم در عرصه اقتصادی و سیاسی به شمار می‌آید که می‌تواند منافع مهم و تأثیرگذاری را برای ایران در سایه همکاری‌های منطقه‌ای به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به ابعاد راهبردی قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز اشاره و تصریح کرد: این قرارداد می‌تواند نقش راهبردی ایران را پررنگ و آن را به جایگاه واقعی خود نزدیک کند، همچنین بیانگر شکست بن‌بست پنج ساله دیپلماسی انرژی با همسایگان است.

موسوی بیان کرد: ورود ایران به یک قرارداد سه‌جانبه تأمین انرژی و قرار گرفتن کشور در مسیر راهبردی انتقال گاز می‌تواند در آینده ضمن افزایش همکاری‌های منطقه‌ای، از بروز تنش‌های سیاسی با همسایگان نیز جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha