۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
«سگ سایبری» شیائومی؛ محصولی برای کمک به انسان در شرایط سخت
تازه های فناوری؛

«سگ سایبری» شیائومی؛ محصولی برای کمک به انسان در شرایط سخت

شرکت شیائومی به تازگی از محصول جدید خود که یک سگ سایبری است رونمایی کرده که با قابلیت منبع باز خود می تواند هر گونه برنامه طراحی شده توسط شما را به عنوان وظایف خود پذیرفته و آنها را انجام دهد.

به گزارش بازار، شرکت کنونیکال که حامی توسعه اوبونتو محسوب می شود، با تازگی فاش کرده که سیستم عامل محبوب لینوکس به تقویت CyberDog که اخیراً به عنوان محصول جدید شیائومی روانه بازار شده، کمک خواهد کرد.

شیائومی پس از رونمایی از Mi Pad ۵، Mi Mix ۴ و برخی محصولات جدید خانه هوشمند در اوایل سال جاری، در ماه اوت از نسخه رباتیک سگ مکانیکی شیائومی که CyberDog نام دارد و شباهت بسیاری به مورد مشابه خود، یعنی سگ سایبری «اسپات» بوستون داینامیکز است، رونمایی کرد. 

با این حال، CyberDog برخلاف اسپاتاز  یک هسته پردازشگر منبع باز بهره می برد. هوآنگ چانگ جیانگ، مدیر پروژه تولید سگ سایبری در شیائومی در خصوص مزایای استفاده از برنامه منبع باز برای این محصول جدید شیائومی گفت: منبع باز که هسته اصلی CyberDog محسوب می شد، سازگاری و رشد را تضمین می کند. این قابلیت به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا آزادی عمل داشته باشند و مرزها را کنار بگذارند، و این همان کاری است که قرار بود CyberDog انجام دهد.

شرکت کنونیکال در خصوص این محصول جدید شیائومی و موارد کاربرد آن گفت: ما در حال حاضر شاهد ظهور ربات‌های چهار پا هستیم که در مواردی مانند کاوش زمین های مین گذاری شده یا کمک به انسان در بلایای طبیعی مانند زلزله و زنده یابی به ما کمک می کنند. این دستگاه‌ها همچنین در صنعت ساخت‌وساز یا کمک به بازرسی‌های صنعتی، یعنی جایی که مانورپذیری در زمین یک چالش محسوب می شود، کاربرد پیدا کرده‌اند. به لطف این کار مشترک، هر روز برنامه های کاربردی بیشتری به عنوان منبع قابل برنامه ریزی برای این محصول ساخته و عرضه می شود. 

لازم به ذکر است این محصول جدید شیائومی هم اکنون با قیمت ۱۵۳۰ دلار در بازارهای جهانی قابل تهیه بوده و تاکنون استقبال بسیار خوبی از آن شده است. قابلیت منبع باز مورد استفاده در سگ سایبری شیائومی به شما این امکان را میدهد تا عملکردهای مورد نظر و اختصاصی خود را به صورت برنامه نوشته و برای این محصول تعریف کنید تا به سادگی کارهای مد نظر خود را برای انجام به آن بسپارید.

کد خبر: ۱۲۱٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha