۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
 لزوم استقرار هرچه سریعتر صنایع تولیدی ایران در سوریه
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد

لزوم استقرار هرچه سریعتر صنایع تولیدی ایران در سوریه

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، لزوم ورود صنایع و کارخانه‌های ایرانی را به سوریه گوشزد و ابراز امیدواری کرد دولت سیزدهم این مهم را سروسامان دهد.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری با بیان اینکه برخی نماینده ها نسبت به طرح واردات خودرو اعتراض داشتند، گفت: در نهایت متنی آماده شد که می گوید هر فرد حقیقی یا حقوقی در ازای صادرات قطعاتِ مربوط به نیرو محرکه می تواند خودرو وارد کشور کند.

وی افزود: همچنین ارزی که منشأ خارجی دارد در این طرح دیده شده است و اینبار رئیس کل بانک مرکزی رئیسی به رئیس مجلس ارسال کرد مبنی بر اینکه تشخیص چنین ارزی برای بانک مرکزی مقدور نیست.

کمیسیون اعتراض کرده و اعلام نمود بانک مرکزی تنها مرجع تشخیص چنین ارزی است و حال چگونه اعلام ناتونی می کند تا اینکه به تصمیم هیئت رئیسه بنا شد فعلا از این مورد عبور کنیم.

اکبری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، تاکید کرد طرح مذکور فعلا به شورای نگهبان ارجاع داده شده است.

وی همچنین در خصوص سفر اعضای کمیسیون به سوریه اظهار کرد: حضور اقتصادی ایران در این کشور مسئله ای متفرق است و موضوعی واحد نیست.

اکبری با بیان این مطلب افزود: سوری ها بسیار پیگیر مسائل ریلی بوده و بسیار گله مند هستند و این مورد را به آقای رستم قاسمی هم اعلام کردیم و ایشان اینگونه مطرح کرد که عازم سوریه است و ما نیز تاکید کردیم که در این راستا باید یک تصمیم گیر و فرماندهی واحد باید وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو یادآور شد: ما در فرصت سوزی شاگرد اول هستیم. سوریه بستر خوبی وجود دارد و آن ها نیز آمادگی خوبی دارند.

اکبری شرکت های لوازم خانگی، صنایع غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را دارای آمادگی برای ساخت و ساز در سوریه عنوان کرد و افزود: این مهم را به نخست وزیر سوریه نیز اعلام کردم. هرچند نوسانات ارز در سوریه نیز جدی است و آن ها نیز مشکلاتی خاص دارند اما ان شاالله پیگر هستیم و امیدواریم دولت در این کارها نظم و انضباط ایجاد کند.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha