۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
پیگیری برای عرضه خودروهای لوکس در بورس کالا
رئیس سازمان بورس خبر داد

پیگیری برای عرضه خودروهای لوکس در بورس کالا

عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: بخشی از خودروهای تولیدی خودروسازان مثل خودروهای لوکس مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس، درباره قیمت گذاری خودرو گفت: در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو، از یک ماه قبل تصمیم گیری‌هایی شده بود، ولی در نحوه اجرا آن به مسائلی برخورد کردیم که قرار شد قیمت گذاری دستوری در این حوزه به نحوی صورت گیرد که مصرف کنند، تولید کننده و سهامداران منتفع شوند.

او گفت: منطقی نیست که یک قشری مثل، مصرف کننده را فقط در نظر بگیریم، زیرا در این صورت کارخانه و سهامدار آن زمین می خورند و زیان انباشته برای آن شرکت به وجود می‌آید. در حال حاضر اگر قطعه سازی از خودروساز پول نگیرد دیگر نمی تواند خودرو تولید کند؛ بنابراین باید تمام این موارد در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم در نحوه اجرای قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو، تصمیم گیری منطقی شود. زیرا در این صورت کارخانه به قیمتی می فروشد که متضرر نشود و این صنعت از طرح بخت آزمایی ایجاد شده، خارج شود.

عشقی گفت: بخشی از خودروهای تولیدی خودروسازان مثل، خودروهای لوکس مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند و خودروهای عمومی تر، خودروهایی که حالت انحصاری و مصرف کننده عمومی بیشتری داشته باشند با مکانیزمی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شده، به فروش روند.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha