۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
سرمایه گذاری بخش معدنی استان سمنان ۱۱ هزار میلیارد ریال است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

سرمایه گذاری بخش معدنی استان سمنان ۱۱ هزار میلیارد ریال است

سمنان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ‌ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد ، گفت:۱۱هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش معدنی استان سمنان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت سمنان، علی تشنه دل با اشاره به جایگاه استان سمنان در تأمین گچ و نمک کشور ابراز داشت: ۶۰ درصد نمک مورد نیاز کشور و همچنین ۴۰ درصد از گچ مورد نیاز کشور از معادن استان سمنان تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود ۴۰ نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت ، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم ، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است.

رئیس صمت سمنان با بیان اینکه استان سمنان علاوه بر تأمین گچ و نمک در زمینه سایر مواد معدنی نیز حرفی برای گفتن دارد بیان کرد: ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۲۰ درصد کرومیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.

تشنه دل با اشاره به اشتغالزایی بخش معدنی در استان بیان کرد: معادن استان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۵۵۰۰ نفر در استان فعالیت می‌کنند.

وی عدم برخورداری از زیرساخت‌های معدنی مناسب را یکی از مشکلات بخش معدن در این استان دانست و افزود:  انجام فعالیت‌های معدنی در مقیاس کوچک و خردپا در استان، مستهلک بودن ماشین‌آلات معدنی، کمبود نقدینگی واحدهای صنایع معدنی و بالا بودن هزینه‌های اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری معادن از دیگر مشکلات بخش معدن در استان سمنان است.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha