۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
طراز صادراتی منفی قزوین مثبت می‌شود
استاندار قزوین:

طراز صادراتی منفی قزوین مثبت می‌شود

قزوین-استاندار قزوین گفت: با وجود همه تلاش های انجام شده هنوز طراز صادراتی قزوین نسبت به میزان واردات منفی است که با برنامه ریزی های انجام شده تراز صادراتی قزوین ب زودی مثبت خواهد شد

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی اعلایی  شامگاه گذشته در جلسه با رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف که در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، با اعلام نارضایتی از میزان سرمایه گذاری در استان قزوین گفت:‌توانمندی های مختلف قزوین در حوزه تولید محصول، ظرفیت های موجود و زیرساخت های تدارک دیده شده در شهرک های صنعتی استان قزوین هنوز به خوبی به سرمایه گذاران معرفی نشده است و از این روست که نیاز است تا ظرفیت های قزوین بیش از گذشته به سرمایه گذاران معرفی شود.

وی بیان کرد:‌در حال حاضر تلاشی همگانی برای معرفی قابلیت های قزوین به سرمایه گذاران ایجاد شده است و سرمایه گذاران خوبی برای فعالیت در شهرک های صنعتی قزوین اقدام کرده اند اما معتقدیم همچنان میزان سرمایه گذاری با ظرفیت های استان تناسب ندارد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد:‌ در تناسب میزان سرمایه گذاری نسبت به استان های دیگر کشور قزوین در وضعیت خوبی قرار دارد اما در تناسب با ظرفیت ها، زیرساخت ها و توانمندی های قزوین معتقدیم نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید قزوین را به سرمایه گذاران مختلف دنیا معرفی کنیم و از این رو فعالان اقتصادی بیشتری را جذب قزوین نماییم.

اعلایی بیان کرد:‌رایزنان اقتصادی به عنوان سفیرانی معتمد میتوانند این توانمندی ها و تکمیل بودن زنجیره تولید را در قزوین به سرمایه گذاران مختلف دنیا اعلام کنند و امیدواریم بتوانیم با یک برنامه ریزی مدون طراز صادرات استان را نسبت به واردات به وضعیت قابل قبولی برسانیم.

وزارت خارجه بسترساز تعاملات تجاری فعالان اقتصادی ایران و کشورهای مختلف دنیاست

علی طاهری نماینده وزارت امور خارجه در استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به این که استان قزوین در حال حاضر جزو استانهای مطرح کشور در حوزه تولیدات صنعتی و کشاورزی است گفت: اگرچه امروز قزوین به آنچه شایسته شان و جایگاه اوست دست نیافته است اما همچنان در صدر لیست استان های تولید کننده در حوزه صنعتی و تولیدی قرار دارد و این مسئله شاهدی بر مدعای توانمندی و قابلیت های این استان است.

وی گفت: در سالهای گذشته به دلیل مسائل سیاسی حاکم بر دنیا جنگ اقتصادی بر ایران تحمیل شد که همه اقشار مختلف مردم تحت تاثیر آن قرار گرفتند و از این رو امروز معتقدیم برای رفع مشکل اقتصاد باید از سیاست کمک گرفته شود.

نماینده وزارت امرو خارجه در استان قزوین اظهار داشت:‌وزارت خارجه باید مسئولیت بسترسازی برای تعاملات تجاری فعالان اقتصادی ایران و کشورهای مختلف دنیا را برعهده گیرد و با توسعه دیپلماسی اقتصادی بسترهای فعالیت تجاری را برای سرمایه گذاران خارجی در ایران مهیا کند.

طاهری همچنین بیان کرد:‌دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استانها میتوانند با شناسایی، تحلیل و ارزیابی توانمندهای صنعتی؛کشاورزی و تولیدی استانها خود وزارت خارجه را در این زمینه همراهی کنند تا با معرفی این پتانسیل ها بتوانیم اتفاقات تازه ای را در حوزه صادرات محصولات ایرانی تجربه کنیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha