۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
 باید اقتصاد مقاومتی در معیشت مردم مدنظر قرار بگیرد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

باید اقتصاد مقاومتی در معیشت مردم مدنظر قرار بگیرد

باید موضوع اقتصاد مقاومتی را در عرصه‌های مختلف اعم از صادرات و واردات و معیشت مردم پیش ببریم و البته این مسئله در تمام قانون های مجلس به صورت مستقیم و یا غیرمستقم لحاظ شده است.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت در خدمت ملت است و هرجا هم که خلاف این انجام شود تخلف بوده و مجلس باید قاطعانه جلوی آن را بگیرد.

وی افزود: مجلس جدا از بحث قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون، زبان گویا و حلقوم ملت نیز هست چراکه باید فریادهای ملت را به قانون تبدیل کند کمااینکه قانون اساسی این اختیار را به نمایندگان مجلس می دهد که در مقام وظایف نمایندگی، آزاد باشند و کسی نتواند به آن ها تعرض کند تا در نهایت، ملت آزاد باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طرح «اقدام راهبردی برای لغو کامل تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران» که سال گذشته تصویب شد اشاره و بیان کرد: این قانون راه را برای احقاق حقوق بیشتر ملت در سطح بین الملل باز کرده بطوریکه مذاکره کنندگان هم اکنون مذاکرات را بر مبنای دستورالعمل های مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و مجموعه های دیگر پیش می برند.

مقتدایی ضمن بیان اینکه همکاری بین دولت و مجلس و مجلس و دولت وضعیت خوبی را رقم زده در عین حال گفت: البته به این معنا هم نیست که ما اختلاف نظری با هم نداشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی قانونی تصویب کرده یا خیر اظهارکرد: کمیسیون ویژه جهش تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال تشکیل شد ضمن اینکه قوانین دیگری هم وجود دارد که به تحقق این مهم کمک می کنند.

مقتدایی در رادیو گفت وگو تأکید کرد: ما موضوع اقتصاد مقاومتی را باید در عرصه های مختلف اعم از صادرات و واردات و معیشت مردم پیش ببریم و البته این مسئله در تمام قانون های مجلس به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم لحاظ شده است.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha