۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
پیش بینی اجرای ۱۰۰هکتار باغات ایستاده انگور در استان همدان
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد:

پیش بینی اجرای ۱۰۰هکتار باغات ایستاده انگور در استان همدان

همدان - مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی اجرای ۱۰۰ هکتار باغ‌های ایستاده در طرح فراز باغات انگور این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی همدان، حجت الله شهبازی گفت: از سال ۹۸ کار طرح جدید فراز در استان همدان آغاز و در همان سال ۸۵ هکتار باغات داربست در استان همدان ایجاد شد.

وی میزان باغات ایجاد شده داربستی استان همدان در سال ۹۹ را در طرح فراز ۴۳ هکتار برشمرد و عنوان کرد: بر اساس برآوردها با منابع تامین شده در سال جاری اجرای ۱۰۰هکتار باغات ایستاده در سطح استان همدان پیش بینی می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در مقایسه با مساحت کل باغات انگور موجود استان همدان این میزان طرح فراز انجام شده کم بوده و بیشتر به صورت الگویی است که امیدواریم باغداران هم با توجه به مزایای طرح فراز با تقبل بخشی از هزینه‌های تبدیل باغات خوابیده به داربستی و ایستاده در توسعه و جهش طرح فراز در آینده نزدیک بیش از پیش ترغیب شوند.

حجت الله شهبازی افزود: با توجه به جایگاه دوم استان همدان از نظر سطح زیر کشت باغات انگور در کشور یکی از اقدامات و کارهای ویژه‌ای که باید برای باغات انگور استان همدان انجام می‌گرفت روش کشت و کار در این باغات بود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این باغات انگور سطح استان همدان به صورت خوابیده بود و باید تبدیل به داربست و ایستاده می‌شد؛ عنوان کرد: باغات انگور به صورت ایستاده دارای مزایای بسیاری بوده که افزایش کیفیت محصول، تسهیل در روند کاشت و داشت و برداشت، امکان مکانیزه کردن، آسان و راحت‌تر شدن فرآوری و ضریب تبدیل انگور به کشمش و ایجاد آبیاری قطره را می‌توان از جمله مزایای این طرح بیان کرد.
 

کد خبر: ۱۲۰٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha