۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
بررسی برگشت ارز حاصل از صادرات کشاورزی در میز ملی خرمای دشتستان
عضو اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

بررسی برگشت ارز حاصل از صادرات کشاورزی در میز ملی خرمای دشتستان

بوشهر- گزدرازی عضو اتاق بازرگانی ایران از بررسی برگشت ارز حاصل از صادرات کشاورزی در میز ملی خرما در دشتستان خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به برپایی میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: استان بوشهر از مهم‌ترین استان‌های خرماخیز کشور است و بخش زیادی از جمعیت این استان از طریق خرما و نخل، امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۶.۲ میلیون اصله نخل در استان بوشهر بارور هستند و سالانه حدود ۱۸۰ هزار تن انواع محصول اعم از خرما و خارک و رطب در نخلستان‌های استان بوشهر تولید و به بازار مصرف ارسال می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر حدود ۲۸ هزار تن خرمای با کیفیت استان بوشهر با ارزش ۳۵.۲ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

گزدرازی تصریح کرد: مشتریان خرمای بوشهر شامل کشورهای ترکیه و روسیه و افغانستان و همچنین اوکراین و ارمنستان و قزاقستان و تاجیکستان هستند که امیدواریم حجم صادرات خرمای استان افزایش یابد.

وی یادآور شد: دیروز نمایشگاه خرما در بوشهر با حضور ۱۱ استان خرماخیز افتتاح شد و ۷۰ شرکت، تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره ایجاد میز ملی خرما در دشتستان گفت: حمایت از تولید کنندگان خرما و ایجاد تسهیلات بیشتر برای صادرات محصول و همچنین بسته حمایتی دولت از خرما از جمله موارد و مسائلی است که در این میز مطرح و گره‌گشایی می‌شود.

گزدرازی یادآور شد: برگشت ارز مربوط به صادرات خرما و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران نیز در این نشست ملی مطرح می‌شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha