۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
گرانی از دولت، مقابله با گرانی بر عهده اصناف!
کنایه نماینده اتاق اصناف ایران در کرمان به دولتی ها

گرانی از دولت، مقابله با گرانی بر عهده اصناف!

نماینده اتاق اصناف ایران در کرمان گفت: دولت از یک سو نرخ اقلامی چون شکر و ماشین آلات را گران می کند و از سوی دیگر دستورالعمل هایی به اتحادیه ها می رسد که نرخ اجناس را هیچ گونه تغییر ندهند.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، یوسف جعفری اظهار کرد: دستورالعمل‌هایی به اتحادیه‌ها ‌می‌رسد مبنی بر اینکه قیمت کالا و خدمات هیچگونه افزایش قیمتی نداشته باشد، با این حال دولت خود، قیمت برخی از کالاها از جمله شکر و آهن‌آلات را افزایش داده است.

وی ادامه داد: وقتی بنزین از ۱۰۰۰تومان به ۱۵۰۰تومان افزایش قیمت داشته، حتی اگر سهمیه وانت‌بارها و سایر وسایل نقلیه صنفی تامین شود، باز هم ۵۰۰ تومان افزایش قیمت بنزین بر بازار تاثیر گذاشت و نرخ برخی از خدمات بالا رفت.

جعفری تصریح کرد: بازار کرمان این روزها با افزایش قیمت نامتعارفی روبرو نبوده است اما فشار بی‌رویه بر اصناف، منصفانه نیست.

نماینده اتاق اصناف ایران در کرمان گفت:اختلاف ضرایب مالیاتی با درصد سود قانونی صنوف یکی از بزرگترین مشکلات  ریشه ای اصناف با بخش مالیاتی است.

جعفری افزود: در این باره مکاتبات زیادی با متولیان امر داشته‌ایم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. این مشکل باید در سطح وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کالاها و خدمات از جمله صنوف آرایشی و بهداشتی، موبایل فروشان، تعمیرکاران موبایل و … درصد سود قانونی از ضریب مالیات کمتر است. به طور مثال سود قانونی یک کالا اگر ۱۰درصد باشد، ضریب مالیات ۱۵ درصد است. حال اینکه چطور می‌شود ۱۰ درصد سود بگیریم و ۱۵ درصد مالیات بدهیم!؟

کد خبر: ۱٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha