۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
عرضه نفت اوپک در ماه نوامبر افزایش یافت

عرضه نفت اوپک در ماه نوامبر افزایش یافت

تولید نفت اوپک در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به‌ گزارش بازار به نقل از شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس)، در حال تسهیل کاهش تولید تاریخی خود در سال ۲۰۲۰ هستند، اما همچنان از عرضه میلیون‌ها بشکه نفت خودداری می‌کنند.

بر اساس محاسبات رویترز و آمار اوپک، این سازمان باید در ماه نوامبر ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود را کاهش می‌داد.

اما بررسی رویترز نشان داد در مقایسه با سطوحی که برای کاهش تولید اعضای اوپک توافق شده بود - که در بیشتر موارد بر مبنای سطح تولیدشان در ماه اکتبر ۲۰۱۸ بود - ۱۰ عضو اوپک که به این توافق متعهد شده بودند، در ماه نوامبر تولید خود را ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار بشکه در روز کاهش دادند.

از آنجا که بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس مقدار کاهش عرضه اوپک باید ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار بشکه در روز می‌بود (و نه ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار بشکه در روز)، پایبندی اوپک به این توافق در ماه نوامبر به ۱۲۰ درصد رسید، در حالی که این رقم در ماه اکتبر ۱۱۸ درصد بود.

تولید نفت اوپک در ماه نوامبر ۲۷ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز بود که تنها ۲۲۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه گذشته فزایش تولید داشت.

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس برای تصمیم‌گیری درباره مقدار عرضه این ائتلاف در ماه ژانویه فردا (پنجشنبه، ۱۱ آذرماه) دیدار می‌کنند.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha