۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
امضای ۴ سند همکاری، دستاورد سفر سوریه
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

امضای ۴ سند همکاری، دستاورد سفر سوریه

پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از امضای چهار سند همکاری میان ایران و سوریه در سفر وزیر صمت به این کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به سوریه، با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی این کشور دیدار کرد  و پس از برگزاری کمیته تجاری بین دو کشور، صورتجلسه همکاری های تجاری ایران و سوریه به امضای طرفین رسید.

وی افزود: در ادامه این سفر، فلطمی امین با وزیرصنایع سوریه در خصوص محورهای همکاری های صنعتی دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همچنین با برگزاری کمیته صنعتی میان ایران و سوریه، ضمن امضای صورتجلسه همکاری دو کشور در زمینه های صنعتی، دو سند همکاری دیگر نیز  در زمینه استاندارد توسط تیم های کارشناسی، مذاکره و آماده سازی شد و به امضا وزرای دو کشور رسید.

پیمان پاک اضافه کرد: دیدار وزیر صمت با نخست وزیر سوریه، بازدید از مرکز تجاری ایران  و مرکز فناوری و نو آوری جمهوریاسلامی ایران در دمشق، بازدید از شهر صنعتی ادرا به ویژه پروژه خودرو سازی مشترک بین ایران و سوریه، شرکت ایران خودرو و شرکت خودرو سازی سوری به نام سیانکو و همچنین بازدید از کارخانه شیشه کاوه در این شهرک صنعتی از دیگر برنامه های وزیر صمت در این سفر بود.

وی با اشاره به افتتاح  دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق با حضور وزیر صمت و مقامات سوری، ادامه داد: فاطمی امین در این سفر در همایش فرصتهای تجاری بین ایران و سوریه که با حضور شرکت های ایرانی مشارکت کننده در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران و طرف های سوری  در محل اتاق بازرگانی دمشق برگزار شد، حضور یافت.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بیان داشت: وزیر صمت که به همراه ۷۰ تن از نمایندگان دستگاه های دولتی در حوزه صنعتی و تجاری و همچنین حدود ۳۰ شرکت بخش خصوصی در زمینه های سرمایه گزاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به سوریه سفر کرده بود، در نشست فرصتهای  سرمایه گذاری سوریه با حضور فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور شرکت کرد.

خاطرنشان می‌سازد، در سفر وزیر صمت به سوریه  چهار سند همکاری شامل صورتجلسه کمیته تجاری بین ایران و سوریه صورتجلسه کمیته صنعتی دو کشور و دو سند همکاری های استاندارد نیز به امضای طرفین رسید.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha