۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
پیگیری پرداخت معوقات ایثارگران| تلاش مجلس برای افزایش حقوق رزمندگان معسر
رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خبر داد

پیگیری پرداخت معوقات ایثارگران| تلاش مجلس برای افزایش حقوق رزمندگان معسر

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ضمن اشاره به تجمع ایثارگران در مقابل بنیاد شهید گفت: مقرر شد، دولت و مجلس تخصیص مبلغی بین ۶۵۰ تا هزار میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از معوقات را پیگیری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، با اشاره به اینکه مهمترین درخواست ایثارگران و جانبازان تجمع‌کننده در مقابل بنیاد شهید اعمال ماده ۳۸ قانون در خصوص رزمندگان داوطلب و سربازان بود، گفت: براساس این ماده باید به رزمندگان داوطلب و سربازان ایثارگر حقوق پرداخت شود، البته اکنون یک سری معوقات و پرداخت پاداش بازنشستگی نیز وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.    

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: من براساس وظیفه نمایندگی و ریاست فراکسیون ایثارگری مجلس در میان تجمع‌کنندگان مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یافته تا ضمن شنیدن مطالبات آنها، اقدام فوری را برای حل مشکلات ایثارگران و جانبازان عزیز انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بعد از پایان گفت‌وگو با ایثارگران و جانبازان، جلسه‌ای با حضور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان وی و نمایندگان  تجمع‌کنندگان برگزار شد.

امیرآبادی‌فراهانی در خصوص تصمیمات و مصوبات این جلسه اظهار کرد: مقرر شد؛ بنیاد شهید و مجلس شورای اسلامی تا قبل از پایان سال برای تخصیص مبلغی بین ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اعمال ماده ۳۸ و پرداخت بخشی از معوقات را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند. علی احمدی معاون سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را از سوی رئیس این سازمان مبنی بر طلب حدود ۸ هزار میلیاردی ۲۳ هزار بازنشسته تایید کرده و قرار است، از محل بند (و) تبصره (۲)  پیگیری شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس افزود: همچنین یک عددی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برای پرداخت مطالبات بازنشستگان درج شود و مجلس نیز آن را در زمان بررسی بودجه پیگیری کند.

وی تاکید کرد: در پایان این جلسه، با سخنانی که نماینده ایثارگران و جانبازان و من با  تجمع‌کنندگان انجام دادیم، آنها به تحصن خود پایان دادند و اینگونه خیابان طالقانی که طی دو روز تجمع به نوعی مسدود شده بود، بازگشایی شد. امیدواریم قول‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی دولت اجرایی شود تا ایثارگران و جانبازان عزیز به حق قانونی خود برسند.

 نماینده مردم قم در مجلس همچنین با اشاره به مشکل رزمندگان معسر گفت: رزمندگان معسر به رزمندگانی اطلاق می‌شود که هیچ‌گونه درآمد و بیمه‌ای ندارند، البته پیشنهاد من اطلاق عنوان رزمندگان قائمین بود زیرا این عزیزان در دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند و اکنون باید دولت از این افراد حمایت کند.

امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد:  سال گذشته ۳۸ هزار نفر از این اشخاص شناسایی شده بودند که در بودجه سال ۱۴۰۰ تعداد آنها را به ۱۱۰ هزار نفر رساندیم و دریافتی آنها نیز از ماهی حدود نهصد هزار تومان به ۲ میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان افزایش یافت و در قانون بودجه سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد تا حداقل حقوق آنها طبق قانون کارکنان دولت که حدود سه میلیون و هشتصد هزار تومان است، پرداخت شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلامرضا مرادیان IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      1 7
      باسلام. بنده هم اکنون بعلت مشکلات شدید مالی ودرمان همسرم نیاز به مبلغ ۵۰ ملیون وام دارم البته صدقه نمیخوام ودرمان همس
    • رزمنده بسیجی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 1
      سلام رزمندگان بسیجی همرزم شهدانیروهای مسلح بودندرزمندگان بسیجی غواص بودندتقاضاداریم حمایت کنیدحداقل حقوق بیمه درمانی تصویب شداجراشودتشکر