۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
 صادرات ترکیه در سال آینده به ۲۴۲ میلیارد دلار خواهد رسید

صادرات ترکیه در سال آینده به ۲۴۲ میلیارد دلار خواهد رسید

اتحادیه صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد هدف تعیین‌شده برای صادرات ۲۴۲ میلیارد دلار کالا در ۲۰۲۳، یک سال زودتر تحقق خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM) امروز سه‌شنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه (TÜİK)، اقتصاد کشور طی دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۴ درصد رشد داشته است. سهم صادرات در رشد میزان تولید ناخالص داخلی کشور ۵ امتیاز (۶۸ درصد) و سهم صادرات خالص در این میزان نیز ۶.۸ امتاز (۹۲.۳ درصد) است».

اسماعیل گول‌له، رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه در این زمینه به خبرنگار آناتولی اظهارداشت: «علی‌رغم شرایط و محدودیت‌ها در دوره همه‌گیری کرونا بدون اختلال در سیستم تولید و صادرات خود به عنوان یک تولید کننده معتبر در بازارهای جهان رشد کردیم».

وی افزود: «میزان صادرات ترکیه در ماه اکتبر با افزایش ۲۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۰.۸ میلیارد دلار رسید. بدین ترتیب میزان بالاترین ارزش صادرات ماهانه در تاریخ کشور مجددا تحقق یافت. صادرات کشور طی ۱۲ ماه گذشته با عبور از هدف تعیین شده سالانه ۲۱۱ میلیارد دلاری و با رسیدن به ۲۱۵.۷ میلیارد دلار رکورد جدیدی ثبت کرد».

وی افزود: «طبق پیش‌بینی‌ها اگر این سیر صعودی ادامه یابد به هدف تعیین شده حجم صادرات سال ۲۰۲۳ را که ۲۴۲ میلیارد دلار است، در سال ۲۰۲۲ خواهیم رسید».

گول‌له تصریح کرد: «حجم صادرات ماهانه ترکیه در حال حاضر در سطح بیش از ۲۰ میلیارد دلار قرار دارد. انشاالله طی پنج سال آینده به هدف بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار صادرات سالانه دست خواهیم یافت. رویا و هدف ما تبدیل ترکیه به کشوری است که مازاد تجارت خارجی داشته باشد».

کد خبر: ۱۲۰٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد حسنی FR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      ترکیه که نه نفت داره و نه گاز و نه منابع طبیعی داره۲۴۲میلارد دلار صادر میکنه آنوقت که کشور ما همه چیز داره ۳۰ میلیارد دلار واقعا باید به این مدیریت احسنت گفت.