۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
اقتصاد دریامحور اولویت توسعه گیلان است
استاندار گیلان:

اقتصاد دریامحور اولویت توسعه گیلان است

انزلی- استاندار گیلان توسعه اقتصاد دریامحور را از اولویت های استان بیان کرد و گفت: حل مشکلات صیادان امری مهم است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جریان بازدید سرزده از پره های صیادی در انزلی، حمایت از اقتصاد دریامحور و توسعه صنعت شیلات در گیلان را مورد تأکید قرار داد و به نهادهای متولی تکلیف کرد که پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز امکانات صید و تامین سوخت مورد نیاز قایق‌های صیادی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: صیادانی که بصورت قانونی نسبت به صید اقدام می کنند، تعالی اقتصاد دریا و توسعه صنعت شیلات در استان را رقم می زنند از این رو؛ حل مشکلات صیادان امری بسیار مهم است.

استاندار گیلان بیمه صیادی را از مهم ترین مطالبات فعالان این صنف خواند و گفت: ارائه تسهیلات کم بهره در قالب تعاونی جهت تجهیز امکانات صیادی و تامین سوخت مورد نیاز قایق ها از دیگر مطالبات این بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی توسعه اقتصاد دریا را از اولویت های خود دانست و تاکید کرد: باید راهکاری مطمئن و پایدار برای بهبود اقتصاد دریا و مناسب سازی وضعیت صیادان اجرا کرد.

عباسی با اشاره به نزدیک بودن آغاز فصل زراعی جدید برای شالیکاران در گیلان و لزوم پیگیری مشکلات حوزه شیلات افزود: طی روزهای آتی دیداری با وزیر کشاورزی و مسئولان شیلات کشور خواهم داشت.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha