ضرورت تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشور
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات مطرح کرد

ضرورت تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشور

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: برای رشد سرمایه‌گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.

به گزارش بازار نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستار هاشمی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کنار نوآوری و آینده‌نگری معنی پیدا می‌کند گفت: نوآوری با سرمایه‌گذاری هماهنگ و هماهنگ است و رشد اقتصادی از مبانی اصلی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: متاسفانه بی عدالتی در سیر تحولات فناوری باعث نابرابری اقتصادی در جهان شده است. بسیاری از کشورها حجم اقتصادشان را گسترش داده و از سایرین پیشی گرفته‌اند و کشورهایی که به این امر نپرداخته‌اند دچار عقب‌ماندگی شده‌اند؛ بنابراین باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم و برای رشد سرمایه‌گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تأکید کرد: امروزه نقش تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشورها به کمک بهره‌وری نیروی کار و سرمایه به‌عنوان دو عامل تأثیرگذار، واقعیت و ضرورت انکارناپذیر است.

هاشمی در ادامه افزود: به استناد آمار و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳ تریلیون دلار خواهد بود. ما باید دریابیم که در کجای این جهان ایستاده‌ایم و سهم ما از این افزایش به چه میزان است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه‌های شکل‌گیری تحول در اقتصاد دیجیتال گفت: یکی از مؤلفه‌ها نسل پنجم تلفن همراه است که قابلیت‌های ارزشمند آن پس از تهران، مشهد و شیراز، با همکاری و همراهی اپراتورها و مدیران منطقه آزاد کیش، هم‌اکنون در این جزیره نیز در دسترس است.

هاشمی ادامه داد: مؤلفه دیگر اینترنت اشیا است که در کشور ما نیز ظرفیت و بسترهای بسیار مناسبی برای آن وجود دارد، ولی ازنظر حقوقی باید به‌طورجدی به آن پرداخته شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: مؤلفه بسیار مهم دیگر هوش مصنوعی است که اقدامات قابل‌توجهی در این زمینه در کشور صورت پذیرفته است.

وی تأکید کرد: شهر هوشمند که موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شده است و توسعه آن می‌تواند به توسعه پایدار و رونق تولید کمک شایانی نماید، شاخص مهم دیگری در تحول اقتصاد دیجیتال است. نکته حائز اهمیت این است که ارتقای امنیت و حریم خصوصی افراد از موارد بسیار مهم در حوزه فناوری است که در فرایند رشد اقتصادی نباید از آن غفلت شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha