۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
جریمه ۲ میلیارد ریالی برای احتکار لاستیک در اسدآباد
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان عنوان کرد:

جریمه ۲ میلیارد ریالی برای احتکار لاستیک در اسدآباد

همدان - جودکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تعیین جریمه دو میلیارد ریالی برای احتکار لاستیک در اسدآباد خبر داد و گفت: جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

داریوش جودکی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: تعداد ۶۲ حلقه لاستیک احتکاری کشف و متهم توسط تعزیرات حکومتی محکوم شد .

وی افزود: متهم به دلیل عدم ثبت موجودی انبار در سامانه مرتکب احتکار شده بود که علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی به جریمه نقدی نیز محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در توضیح بیشتر گفت: براساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان مبنی بر عدم ثبت تعداد ۶۲ حلقه لاستیک به ارزش چهار میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در سامانه، احتکار وی با این توضیح که اعلام موجودی کالا توسط واحد های صنفی از وظایف مسلم فرد صنفی به منظور اطلاع متولیان تنظیم بازار از چگونگی وضعیت کالاها در سطح انبارها و مراکز عرضه است و علاوه بر ایجاد امنیت روانی بازار، ثبات و شفاف سازی قیمت ها در نهایت کنترل بازار را تامین می کند محرز و پرونده وی به تعزیرات حکومتی اسدآباد ارسال شد.

جودکی عنوان کرد: شعبه رسیدگی کننده نیز پس از جری تشریفات قانونی متهم را علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۰۹۴ میلیون ریال درحق صندوق دولت محکوم کرد که با اعتراض متهم در فرجه قانونی، پرونده در شعبه هیئت تجدید نظر استان بررسی و جریمه وی به مبلغ  دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تقلیل یافت.

وی با یادآوری اینکه جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد، گفت: ازمردم تقاضا داریم موارد تخلف را به تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانهwww.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir اطلاع دهند تا درکمترین زمان رسیدگی شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha