۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
ضرب الاجل ۲۰ روزه «قالیباف» برای واگذار کردن ۳۲ هزار میلیارد اعتبار اشتغال به استان ها

ضرب الاجل ۲۰ روزه «قالیباف» برای واگذار کردن ۳۲ هزار میلیارد اعتبار اشتغال به استان ها

قالیباف، رئیس مجلس‌ گفت: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای محرومیت‌زدایی و اشتغال ۱۰۳ درصد تحقق درآمد داشته است، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلفند تا آخر آذرماه این پول را پرداخت کنند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و پس از قرائت و بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش تولید در خصوص میزان اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری در زمینه محرومیت‌زدایی و اشتغال اظهار داشت: تلاشی که مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ کرد، برای این بود که در زمینه اشتغال و محرومیت‌زدایی به مردم قول داده‌ایم.

وی ادامه داد: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کمتر از ۱۰ درصد عملکرد داشته است؛ همین تبصره در سال ۱۴۰۰ اصلاح شد و این منابع به سمت کارآفرینی و اشتغال رفت و اولویت نیز به استان‌های محروم داده شد.

رئیس مجلس اظهار داشت: علاوه بر این، ۳۲ هزار میلیارد تومان را هم پایدار کردیم و اعتبارات سال‌های قبل را هم گفتیم که به این تبصره برگردد؛ همچنین در جهت شفاف‌سازی اقدام کردیم.

قالیباف با بیان اینکه شوراهای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها باید کارشان را در این زمینه درست انجام می‌دادند، ولی ندادند تصریح کرد: ما هر ماه این موضوع را پیگیری می‌کنیم و بانک مرکزی هم باید بر عملکرد بانک‌های عاملی که این منابع را اختصاص می‌دهند نظارت کند.

وی همچنین خطاب به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: موضوع تبادل موافقتنامه که در آیین نامه اجرایی این تبصره آمده، خلاف قانون است و باید لغو شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: جزء ۸ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۰۳ درصد ورودی داشته و درآمدهایش تحقق یافته؛ ولی این پول را بلوکه کرده‌اند و به اشتغال نداده‌اند.

قالیباف تصریح کرد: وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تا آخر آذرماه مکلفند این پول را به شورای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها پرداخت کنند.

وی همچنین با انتقاد از نقش ضعیف نمایندگان عضو شورای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها اظهار داشت: شما باید صدای مردم باشید؛ چرا نمایندگان عضو این شوراها در استان‌ها این موضوع را مطالبه نمی‌کنند که اجرا شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که دولت گذشته این خطا را مرتکب شده و دولت جدید هم فقط سه ماه است که کارش را شروع کرده، اما در یک ماه آینده این موضوع را مجددا در صحن مجلس پیگیری خواهیم کرد و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و جهش تولید هم مجددا این موضوع را از دولت مطالبه کنند.

قالیباف تأکید کرد: امروز مسأله بیکاری برای مردم از معیشت‌شان هم مهم‌تر است؛ چراکه اگر اشتغال داشته باشند، دست‌شان در جیب خودشان خواهد بود و محتاج دولت نخواهند شد.

کد خبر: ۱۲۰٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha