۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
حق آبه لرستان قربانی بازی‌های سیاسی نشود | مردم خواهان احداث سد «گاو شمار» هستند 
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

حق آبه لرستان قربانی بازی‌های سیاسی نشود | مردم خواهان احداث سد «گاو شمار» هستند 

لرستان- ساروقی، عضو هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی کشاورزی منابع طبیعی کشور با اشاره به مطالبه مردم لرستان برای از سرگیری عملیات اجرایی ساخت سد گاوشمار گفت: حق آبه لرستان قربانی بازی‌های سیاسی شده است.

کامران ساروقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مسئولان و متولیان لرستان متاسفانه تلاشی برای گرفتن حق آبه‌های قانونی بهره‌برداران لرستانی نمی‌کنند، گفت: در شرایطی که روستاهای استان با تانکر برای مصارف شرب آبرسانی می‌شوند عده‌ای سعی دارند با بازی‌های سیاسی برسر کم کردن حق آبه‌های مردم منطقه معامله کنند.

وی افزود: وقتی همه شاخص‌های تخصیص آب مانند جمعیت، اراضی کشاورزی، میزان سهم تولیدات حوزه آب را در لرستان می‌بینم و سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می‌شود توقف عملیات اجرایی سد گاوشمار که با احداث آن بخش اعظمی از مشکلات آبی استان حل می‌شد در سکوت کامل و بدون اطلاع‌رسانی و شفاف سازی شبهه برانگیز است که در ادامه این اقدام مطالباتی را برای سایر استان‌ها رقم زد.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با بی‌توجهی و شاید هم حساب شده چشم بر روی واقعیتی بستند که نتیجه‌اش تهدید منابع آبی لرستان است، عنوان کرد: از استاندار و مجمع نمایندگان استان انتظار داریم در مقابل این زیاده خواهی و همچنین اجحاف در حق مردم سکوت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم لرستان خواهان از سر گیری عملیات اجرایی ساخت سد گاوشمار در آینده ای نزدیک هستند تا بار دیگر شاهد رخ دادن اتفاقات تلخ سیل فروردین ۹۸ و خسارات ویرانگر آن نباشیم.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha