۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تعرفه پرمصرف‌ها باید غیر یارانه‌ای باشد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تعرفه پرمصرف‌ها باید غیر یارانه‌ای باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف قانونی، نظر و مطالبه مجلس این است که مفاد قانون، رعایت شود و تعرفه پرمصرف‌های باید غیر یارانه‌ای باشد.

به گزارش بازار، مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که برای مجلس اهمیت دارد و در بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مصوب و به دولت تکلیف کردیم، این است که تعرفه پرمصرف‌ها به صورت غیر یارانه ای، حساب شود و هزینه رایگان کردن خانوارهای محروم کم مصرف مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، از این محل، تأمین شود.

وی ادامه داد: این موضوع محقق نشده است و همچنان برای پر مصرف ها، یارانه، پیش بینی شده است، اما در مجموع، این حرکتی را که در دولت انجام شده است و شرکت ملی گاز که نظام تعرفه گذاری افزایشی پلکانی را یک گام به جلو برد، گامی در مسیر عادلانه‌تر شدن می‌دانیم گرچه همچنان کافی و کامل نیست.

شریعتی افزود: در گام‌های بعدی باید کامل شود و خواسته قانونی مجلس و مصوبه ۱۱ سال پیش در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، محقق شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نظام افزایشی پلکانی در تعرفه‌ها اعمال شده است، اما کافی نیست، ولی نسبت به گذشته، گام رو به جلو در عادلانه‌تر شدن تعرفه گذاری است.

کد خبر: ۱۲۰٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha